Szolgáltatók Megelőzi nyereségességben a töltés a benzint

Megelőzi nyereségességben a töltés a benzint

autopro.hu/V.M. | 2022.01.17 13:17

Megelőzi nyereségességben a töltés a benzint

Fotó: BP

A BP olaj- és gázipari óriás számára az elektromos villámtöltők üzemeltetése hamarosan nyereségesebbé válhat, mint a benzin-töltőállomásoké. A fejlemény valódi mérföldkövet jelentene a saját üzleti modelljében a fosszilis energiahordozók szerepét csökkenteni tervező vállalat számára.

Az elektromos autók töltőinek építése és működtetése egyelőre nem termelt hasznot a BP-nek és riválisainak. A brit vállalat töltési megoldásokkal foglalkozó üzletegysége a számítások szerint valamikor 2025 előtt fog nyereségessé válni, ugyanakkor az árrés tekintetében a villámtöltők mára megközelítették a benzines töltőket.

„Közeledünk ahhoz a ponthoz, mikor a villámtöltés üzleti fundamentumai jobbak, mint az üzemanyagé” – nyilatkozta a Reuters-nek Emma Delaney, a BP vásárlói és termék divíziójának vezetője. A töltés nyereségességével kapcsolatos pontos számokat Delaney viszont nem árulta el, ahogy arra sem tért ki, hogy a tevékenységből származó időszaki nyereség mikor haladhatja meg az üzemanyagokét.

Ambiciózus bővítési tervek

A hálózatról tölthető elektromos autók eladásai gyorsan nőnek, aminek hatására 2021 harmadik hónapjában a BP 45 százalékkal több elektromos áramot értékesített töltőin keresztül, mint az eggyel korábbi negyedévben. A rohamosan felívelő kereslethez igazodóan a londoni központú vállalat 2030-ra 70 ezer töltőpontot tervez üzemeltetni, vagyis megsokszorozná a jelenleg 11 ezer állomásból álló hálózata méretét.

A rivális Shell szintén töltőhálózata fejlesztésén dolgozik. 2025-re világszerte 500 ezer töltőállomással fog rendelkezni, nemrég pedig Londonban az első ultragyors töltőjét is megnyitotta – ez mindössze tíz perc alatt képes 80 százalékra feltölteni egy autó akkumulátorát.

Eltérő megközelítések

Ellentétben azonban versenytársaival, mint a Shell, melyek sokféle töltési megoldásba, köztük lassabb utcai töltőkbe is befektetnek, a BP kizárólag a villám és ultragyors töltésre fókuszál. Delaney elmondása szerint ez tudatos döntés volt a részükről.

Az 50 kilowattnál magasabb teljesítményű töltőket magába foglaló villám, illetve a 150 kilowattot meghaladó kapacitású készülékeket felölelő ultragyors töltés lehetővé teszi az akkumulátorok gyors feltöltését, hátulütőjük viszont, hogy nagyobb befektetést igényelnek részben az elektromos hálózat fejlesztése miatt.

Hogy a BP ennek ellenére is befektet a technológiába, azzal is magyarázható, hogy meg kívánja tartani elektromos autóra váltó ügyfeleit, akik járművük töltése alatt a kutak üzlethelyiségében költve termelhetnek plusz bevételt.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink