Szolgáltatók Még ismerkednek a cégek a tűzvédelem digitalizációjával

Még ismerkednek a cégek a tűzvédelem digitalizációjával

Pörge Béla | 2022.05.27 10:21

Még ismerkednek a cégek a tűzvédelem digitalizációjával

Fekete Attila, a fiREG fejlesztési vezetője. | Fotó: Pörge Béla

Fekete Attila, a fiREG fejlesztési vezetője adott interjút az autopro.hu-nak az Automotive Hungary, Ipar Napjai és Mach-Tech kiállításon. Megtudtuk, milyen céllal volt jelen az eseményen a vállalat, és azt is, hogy egy szoftvert kínáló cégnek miért éri meg egy ipari kiállításra elmennie.

- Milyennek találta a fiREG az Automotive Hungary, Ipar Napjai és Mach-Tech kiállítást?

- Először vettünk részt hasonló kiállításon, és az sem biztos, hogy a fiREG egyedül eljött volna kiállítóként. Viszont nagyon jó ötletnek tartom, hogy a többi győri vállalat közösen jelent meg, ebben mi is örömmel részt vettünk, hiszen egy nagyobb standon kaptunk helyet.

Elsősorban ismerkedni voltunk a kiállításon, szeretnék tisztában lenni a járműipar, és az autógyártás legújabb trendjeivel és legfontosabb szereplőivel, ugyanis az elmúlt időszakban megnövekedett ügyfélkörünkben az autóiparban vagy ahhoz közel álló cégek száma. Azt, amit mi csinálunk, nem tudjuk egy ilyen rendezvényen eladni, nem is ez volt a célunk – a kapcsolati hálózatunk bővítése sokkal inkább érdekes számunkra.

- A fiREG terméke egy szoftver. Hogyan lehet ezt bemutatni egy kiállításon?

- Azt látjuk, hogy a digitalizációra minden területen igény van. A tűzvédelem – pontosabban a nyilvántartások – digitalizációja nem annyira a gyártásról szól, ugyanakkor a járműipari cégeknek rengeteg szabványnak kell megfelelniük, így számukra jó lehetőséget biztosíthatunk a folyamatok leegyszerűsítésével és átláthatóbbá tételével. A tűzvédelemmel pedig mindenkinek foglalkoznia kell. Elsősorban természetesen a jogszabályok miatt, de a felhasználóink egyre többször számolnak be pozitív tapasztalatokról biztosítói, vevői és egyéb auditok kapcsán. Ebben a témakörben az mindenkinek előnyére válik, ha valami precíz, naprakész, bárhonnan egyszerűen elérhető és persze papírmentes, környezetbarát.

Ugyanakkor nem azok a személyek vannak jelen egy kiállításon, akik a tűzvédelemmel foglalkoznak, inkább a technológia iránt érdeklődőkkel találkoztunk. Ők arra kíváncsiak, hogy mi az, amit mi digitalizálunk, milyen megoldásokat alkalmazunk. A kiállítás jó lehetőséget jelentett eljutni a vállalatokhoz.

- Mennyire elégedettek a forgalommal?

- Korábbi tapasztalataim nincsenek, de állítólag mindig a második és a harmadik nap a legerősebb az ilyen kiállításokon, ezt tapasztaljuk mi is, az első nap nem sikerült annyira erősen. Láttuk, hogy azoknál a standoknál nagy az érdeklődés, ahol valami mozgó eszközt – főleg robotot – mutattak be.

Nekünk az a legfontosabb jelenleg, hogy minél többen találkozzanak velünk, és egyáltalán lássák azt, hogy már a tűzvédelmet is lehet digitálisan, papírmentesen intézni. Fontos, hogy az érdeklődők lássák ennek az előnyeit akár erőforrásban, akár átláthatóságban. Úgymond kötelességünk megmutatni a cégeknek, hogy ezt már lehet így is – aztán majd ők eldöntik, megéri-e nekik az átállás.

Egyrészt előny, hogy a szoftverünk kész van, és egyszerűen használható – másrészt az hátrány, hogy ezt nem lehet úgy mutogatni az érdeklődőknek, mint egy CNC-gépet vagy egy robotkart.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink