Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Magyar navigációra vágynak a brazilok?
Bár Brazília gazdaságával kapcsolatban nem túl optimisták az elemzők, akad egy iparág, ami növekedést jósol: az autóipar befektetői újra lehetőségként tekintenek az országra. A navigációs megoldásokban piacvezető NNG ennek szellemében 2015-ben erősítette jelenlétét Dél-Amerikában, Sao Pauloban.
Az ezredforduló elején a leggyorsabban fejlődő országok között tartották számon stabil, 5 százalék feletti éves GDP növekedéssel Brazíliát. Dél- és Latin-Amerika legnagyobb kiterjedésű országa azonban jelentős gazdasági változásokon ment át az elmúlt években. A szertelen fiskális politikának köszönhetően a GDP arányos költségvetési hiány 8 százalékkal növekedett (2010: 2 százalék, 2015: 10 százalék). A kormánynak nem maradt túl sok lehetősége az adóemelésen és a költségek csökkentésén kívül, hogy visszatérjen korábbi fejlődési potenciáljához.
A gazdasági nehézségek ellenére akad egy iparág, ami komoly befektetési lehetőségeket lát a latin-amerikai országban. A legnagyobb autógyárak – mint a BMW, Audi és a Mercedes – a következő években folyamatosan invesztálnak a régióba. Az elemzők átlagosan 4 százalékos iparági növekedést jósolnak a következő 6 évre, ami a beszállítóiknak is nagy lehetőséget kínál a terjeszkedésre.
Az NNG évek óta ismert a régióban: az októberi Telematics Brazil & LATAM eseményen már előadóként vettek részt, ahol bemutatták piacvezető megoldásaikat.
Brazília mellett a latin-amerikai régió más országai is tartogatnak kiemelkedő befektetési lehetőségeket. Mexikóban az eladások erőteljes növekedését jósolják a gyártók, mivel a bérek növekedése fűti a vásárlási kedvet, a kormány viszont korlátozza a használt autók importját. |
A gépjárműipari kutatásokban vezető szerepet betöltő SBD adatai szerint a high-tech infotainment rendszerek egyre fontosabbak a brazil sofőrök szemében új autó vásárlásakor. Kutatásaik alapján látható, hogy a felhasználók 85 százaléka szívesebben használ utazásai során beépített navigációs rendszereket, mint okostelefonos applikációkat. A beépített navigációs eszközök elterjedését segíti, hogy a városok között gyenge a térerő, így a mobil navigációs applikációk komoly hátrányban vannak az NNG beépített megoldásaival szemben.