Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kik és miért állapodtak meg a kormánnyal?
Az utóbbi hónapokban egymást követték a vállalatok és a kormány között született stratégiai együttműködési megállapodások és az úgynevezett EKD támogatási szerződések. Ezek előkészítésében a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) jogelődje, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) is tevékenyen részt vett. A HIPA közölte: augusztus második felétől újabb bejelentések várhatóak. Lássuk, milyen szerződések születtek!
Június közepén arról adtunk hírt, hogy a spanyol CAF a kötöttpályás járművek magyarországi gyártásában, tesztelésében, felújításában és karbantartásában fog együttműködni a kormánnyal. Az együttműködés révén magyarországi beszállítók válhatnak a több mint százéves múltra visszatekintő cég üzleti partnerévé. A CAF az Egyesült Államokban, Mexikóban, Brazíliában és Franciaországban is rendelkezik gyártóbázissal.
Ezt követően megírtuk, hogy a kormány és a Magyar Gumiabroncs Szövetség együttműködési megállapodása nemcsak a hazai kkv-k beszállítóvá válását, hanem új munkahelyek létrejöttét is segítheti a szektorban. Szijjártó Péter kijelölt miniszter-helyettes az aláíráskor emlékeztetett arra, hogy a Magyarországon működő hét gumiabroncs-ipari szereplőből hárommal – a Continental, a Hankook és a Bridgestone cégekkel – a kormány korábban stratégiai megállapodást kötött, a június 13-án született szerződés viszont az iparág egészét érinti.
Csaknem egy hónappal később kezdődött meg az Opel szentgotthárdi gyárában a kis hengerűrtartalmú benzinmotorok sorozatgyártása, amely az új Flex motorgyár fő terméke lesz. Ezzel vált teljessé a termékpaletta a mintegy 700 millió eurós beruházással épült gyárban, amely 2013 elején kezdte meg a termelést. A General Motors alelnöke, Joachim Koschnicke arról beszélt, hogy a motorgyár az Opel stratégiájának kulcsfontosságú eleme, 2017-től az Opel járműveibe a legtöbb motort itt fogják gyártani.
Pár nappal később bejelentette a BOS Automotive Products Magyarország, hogy bővíti mosonszolnoki telephelyét. Az Audinak, a BMW-nek, a Mercedesnek, a Jaguarnak, a Porschenak, a Rolls Roycenak és a Bentleynek is beszállító vállalat kétszáz új munkahelyet teremt a 2017-ig megvalósuló beruházással, amelyet a kormány 1,4 milliárd forinttal támogat. A cég mozgatható üvegtető-rendszer gyártásába kezd, melyhez újabb és újabb beszállítói kapacitások szükségesek. A vállalat két magyar üzemében, Mosonszolnokon és Győrladaméron mintegy ezernégyszáz embert foglalkoztatnak. Elsősorban a gépkocsikban található csomagtér roló, poggyásztér elválasztó biztonsági háló, valamint napfényvédő-árnyékoló készítésével és műanyag fröccsöntéssel foglalkoznak.
Július 22-én arról számoltunk be, hogy bővítik és fejlesztik a győri Audi Hungaria Iskolát. Az ötmilliárdos beruházás közel negyedét uniós és kormányzati forrásból finanszírozzák a 2015 júniusáig tartó projekt során. Az eseményen Thomas Sigi, az Audi AG személyügyekért felelős igazgatótanácsi tagja arról beszélt, hogy Magyarországon jól képzett, motivált, elkötelezett munkatársak dolgoznak, a tavaly nyár óta a járműgyártás teljes vertikumát felvonultató győri gyár pedig stratégiai alappillére a Volkswagen-konszern egészének.
Ugyanezen a napon kötött stratégiai együttműködési megállapodást a kormány és a sebességváltókat gyártó német tulajdonú ZF Hungária Kft. A megállapodás négy fő területe a magyarországi beszállítói kör növelése, a kutatás-fejlesztésen alapuló gyártásfejlesztés, a foglalkoztatás bővítése, illetve a szakképzési rendszer fejlesztése.
Az automatizálás technikával foglalkozó német Festo vállalattal kötött stratégiai együttműködési megállapodás aláírása után letették a vállalat 10 millió eurós beruházással épülő új gyáregységének alapkövét is. Jelenleg 850 munkavállalót foglalkoztat a cég Magyarországon, és a 2015-ben már termelő, új üzemegységében további 170 embernek ad majd munkát. Így a magyarországi foglalkoztatottainak száma meghaladja majd az ezret. Szijjártó Péter kiemelte, hogy a Festo a magyar oktatási rendszer megújításában is nagy szerepet játszik, mivel számos felsőoktatási intézménnyel és középiskolával működik együtt. Elmondta azt is, hogy a Festóval már további beruházásokról is tárgyalnak.
Hasonló dokumentumot írt alá a kormánnyal Európa negyedik legnagyobb kamion- és pótkocsigyártója, a Schwarzmüller Járműgyártó Kereskedelmi Kft. is. Az eseményen Wolfgang Waldner osztrák nagykövet kiemelte: ezúttal a magyar kormány a harmadik osztrák vállalattal köt stratégiai megállapodást, szerinte ez mutatja, hogy az osztrák cégek a jövőben is számolnak a magyar piacban rejlő lehetőségekkel.
Július 30-án Szijjártó Péter úgy fogalmazott, hogy a Ganz Holding Zrt.-vel kötött stratégiai együttműködési megállapodás a magyar gépipari teljesítmény elismerése. Fitos Zoltán elnök-vezérigazgatója pedig úgy véli, a kormánnyal aláírt szerződés kiszélesíti a cégcsoport piaci lehetőségeit, valamint a magyarországi gazdasági és oktatási életben betöltött szerepét, és a kormány is olyan partnert nyer vele, amely segíti a gazdaság fejlesztését. A Ganz egyike azon kevés magyar gépipari cégnek, amely ma is eredményesen működik. A társaság idén ünnepli az alapítás 170., Ganz Ábrahám születésének pedig 200. évfordulóját. A Ganz Gépgyár Holding Magyarország egyik legnagyobb egyedi gépgyára, amelynek termékei a kötöttpályás vasúti, városi közlekedéshez, az energiatermeléshez, a vízellátáshoz, a vízgazdálkodáshoz, az urbanizációhoz és a környezetvédelemhez kötődnek. A Ganz abból a szempontból is erősíti a magyar nemzetgazdaságot, hogy több mint 500 embernek ad munkát, és beszállítóinak mintegy 70 százaléka magyar.
A kormány 406 millió forinttal járult hozzá a mexikói tulajdonú Nemak Győr Alumíniumöntöde Kft. több mint ötmilliárd forintos beruházásához, mellyel a cég száz új munkahelyet kíván teremteni a közeljövőben. David Toth ügyvezető elmondta: a hőkezelő csarnok berendezését és gépek beszerzését tartalmazó beruházás eredményeként 2016 végére 898-ra bővül a társaság munkavállalóinak száma. A győri öntödében készült hengerfejek a Renault, az Audi, a BMW és a General Motors – így az Opel – termékeibe is bekerülnek. A sajtónyilvános bejelentésen tették közzé azt is, hogy hamarosan stratégiai megállapodást kötnek a kormánnyal.