Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Előrejelző karbantartás 4.0 - a jövőt idézi a Schaeffler
A beszállító új digitális szolgáltatást mutat be: a gördülőcsapágyak névleges maradék élettartamának számítását működés közben – ilyen módon a valós terhelések halmaza alapján.
A Schaeffler olyan előrejelző karbantartási megoldást kínál a gépek üzemeltetőinek, amely messzire előre mutat azelőtt, hogy rendellenesség lépne fel. A maradék élettartam számításának demonstrálásához egy „Hajtáslánc 4.0” elnevezésű motor-kuplung-hajtómű kombinációt rakott össze a vállalat, amley az Prediktív karbantartás 4.0 koncepcióval összefüggő mikro-szolgáltatásokat is bemutatja.
A nyilvánosság előtt a tavasz folyamán bemutatott rendszer tartozéka az FAG Xeleris elnevezésű innovatív fordulatszámmérő modulja, a gépvezérlésből származó adatok, valamint a helyi tengelyterheléseknek a Schaeffler gördülőcsapágy-számítási és szimulációs programjában (BEARINX) történő kiszámítására szolgáló modul.
Ha a tetszőlegesen meghatározható időszakonként mindig újraszámított névleges csapágyélettartamból levonjuk az aktuális üzemidőt, úgy megkapjuk a gép minden egyes csapágyára vonatkozóan az adott névleges maradék élettartamot. Eredményként az ügyfél internetre csatlakozni képes gépén az adott berendezés valamennyi csapágyának maradék élettartama kijelezhető.
Egy adott gyártóüzem gépei gördülőcsapágy maradék élettartamainak a következő tervezett karbantartással történő összevetése lehetővé teszi az üzemeltető számára, hogy termelésének kihasználtságát úgy irányítsa, hogy a csapágyak ne hibásodjanak meg a tervezett karbantartási intervallum előtt. Amennyiben a számított maradék élettartam lejárta után nem kerül sor a csapágy cseréjére, úgy számolni kell a csapágy hamarosan bekövetkező meghibásodásával.
A gördülőcsapágy és a vezetékek maradék élettartamának folyamatos számítása – ez gyakran egyet jelent a teljes meghajtás maradék élettartamával – lehetővé teszi a karbantartás és alkatrészrendelés időben történő megtervezését, valamint a karbantartási intervallumok meghosszabbítását a gépek kihasználtságának hozzáigazításával, vagy az egyes tengelyeknek és egész gépeknek a következő karbantartási intervallumig történő fokozottabb kihasználtságával.