Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Ezer kilométer egy töltéssel? Ezt ígéri a CATL
2024.04.26 10:22Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Túl laza a korlátozás, bőven lenne mit faragni a haszongépek emisszióján
Miközben a tehergépjárművek felelnek a közúti károsanyag-kibocsátás csaknem negyedéért, a rájuk vonatkozó szabályozás messze van attól a világtól, ami a VW-botrány után a személykocsik gyártóira köszöntött. Miért engedjük a brutális szennyezést?
Jóval, akár negyedével is csökkenteni lehetne a haszongépjárművek károsanyag-kibocsátását, ha az Európai Unió a mostaninál jóval határozottabb fellépést tanúsítana az ügyben. A zöldebb mobilitásért küzdő International Council on Clean Transportation (ICCT) szerint 2025-re az autópályás teherszállítás során akár 27, míg a városi fuvarozásban 23 százalékkal lehetne mérsékelni a teherautók emisszióját.
A szervezet a 2030-ig terjedő időszakkal kapcsolatban még ennél is tovább megy, szerinte a teherautók széndioxid-kibocsátását összesen 43 százalékkal is vissza lehetne fogni. Fontos részlet, hogy mindez nem igényelne komoly K+F-befektetéseket, ugyanis a szükséges technológiák már ma rendelkezésre állnak, csupán nem terjedtek el.
Az ICCT szerint ugyanakkor a változáshoz az EU és az egyes tagállamok szintjén is új klímavédelmi célok megalkotása lenne szükséges. A szervezet szakértői szerint az elmúlt időszak tapasztalata azt mutatja, a nem kötelező érvényű célkitűzések és a piac önmagában nem elég erős, hogy kikényszerítse az újonnan forgalomba helyezett gépjárművek tüzelőanyag-felhasználását, ezzel együtt pedig károsanyag-kibocsátását.