Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Palkovics: innováció és nemzetközi együttműködés kell a közlekedésben
Új ötletek, innovatív megközelítés és célzott nemzetközi együttműködés kell ahhoz, hogy a közlekedés a jövőben is támogatni tudja a gazdasági növekedést – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter az Ázsia-Európa Találkozó (ASEM) közlekedésügyi szakértői ülését megnyitó beszédében.
Palkovics László rámutatott, magas szintű digitalizáció nélkül a közlekedési hálózatok a földi, a vízi, vagy a légi közlekedésben sem lesznek globálisak. A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése nélkül pedig nem lehet megvalósítani a fenntarthatóságot a közlekedésben. A közös irányelveknek megfelelően ezért a digitalizáció, a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése, és a közlekedési infrastruktúra fejlesztése kiemelt feladat a szektorban. Ezekről a témákról tárgyalnak az ASEM szakértői ülésének résztvevői – ismertette.
A földrajzi helyzet a jövő közlekedésében is számít
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) feladata, hogy a következő nemzedéknek fenntartható jövőt biztosítson, modern eszközökkel és innovatív megoldásokkal – mondta a tárcavezető. Kiemelte, a magyar GDP több mint 20 százaléka származik közvetve a digitális gazdaságból, ez a 3. legmagasabb arány az EU-ban. Magyarország ezért az összekapcsolt közlekedés élvonalában szeretne lenni az automatizált közúti, vasúti és légi közlekedésben.
– Ki akarjuk használni az ország a földrajzi elhelyezkedéséből adódó előnyöket, és áthidaló felület-megoldást szeretnénk biztosítani a nyugati és a keleti országok között – fogalmazott a miniszter.
Jön az integrált közösségi közlekedési információs rendszer
Példaként említette, hogy a közelmúltban átadott zalaegerszegi járműipari tesztpályával Magyarország jelentős eredményeket ért el a közlekedés innovációjában. Egy másik jelentős eredménynek nevezte a szektor digitalizációjában az elektronikus útdíjfizetési rendszer hat évvel korábbi bevezetését, ami a magyar úthálózat 6500 kilométerét lefedi.
A közeljövő feladatának nevezte egy integrált közösségi közlekedési információs rendszer felállítását. A tervek szerint 2020-tól vezetnék be az utasok kényelmét szolgáló komplex rendszert, valós idejű menetrenddel, ami nemzetközileg is egyedülálló.
A Budapest-Belgrád vasút is szóba került
Palkovics László szerint a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése és alacsony szinten tartása érdekében a környezetbarát vasúti és vízi közlekedés arányát emelni kell a kontinensek közötti közlekedésben. A magyar kormány ennek érdekében modernizálja a Budapest-Belgrád vasútvonal magyar szakaszát, Kínával együttműködésben. A miniszter az ASEM közlekedésügyi szakértőknek azt javasolta, hogy dolgozzanak ki közös megoldásokat a fenntartható, digitalizált közlekedés érdekében.
Az Ázsia-Európa találkozó (ASEM) az Európa és Ázsia közötti párbeszéd és együttműködés fórumaként jött létre 1996-ban. Célja a két kontinens közötti kapcsolatok erősítése. Az ASEM 53 partnere között van az Európai Unió, az EU 28 tagállama mellett Norvégia és Svájc, 21 ázsiai ország és a Délkelet-ázsiai Nemzetek Szövetségének (ASEAN) Titkársága.