Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nincs pénz, nincs idő, nincs tudás – ezért nem digitalizálnak a magyar cégek
Bár Magyarországon a digitális átalakulást a cégek 72 százaléka nagyon fontosnak tartja, és csak 2 százalékuk nevezte kevésbé fontosnak, a vállalatok lemaradásban vannak a digitális átalakulásban – mondta Uzsák Éva Virág, az Aon Magyarország humánerőforrás tanácsadási részlegének vezetője szerdán.
A Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) és az Aon Magyarország tanácsadó cége közös kutatásában 56 magyar vállalat vett részt 12 iparágból, a válaszolók 36 százaléka magyar, 64 százaléka multinacionális hátterű volt.
A kutatás szerint leginkább a telekommunikáció, az informatika területén működő cégek, és kevésbé a termelő szektorban tevékenykedők tartják fontosnak a digitális átalakulást.
Uzsák Éva Virág kiemelte, a digitális kultúraváltás a cégeknél leginkább új üzleti modellek, új piaci lehetőségek kiaknázása, valamint új munkavégzési módszerek miatt izgalmas.
Pozitív fejleménynek nevezte az Aon Magyarország szakembere, hogy a vállalatok 70 százaléka már legalább a tervezés szintjén foglalkozni kezdett a digitális átalakulással.
A kutatás szerint a cégek a digitalizáció fő akadályának az anyagi korlátokat, az időhiányt tartják, és azt is bevallották, hogy tízből négy vállalatnál nincs meg a megfelelő szakértelem – ismertette Uzsák Éva Virág.
Az Aon szakembere kiemelte, hogy a cégek vezetői a digitális átalakulásban leginkább az IT területet tartják szövetségesnek, és kevésbé vonják be a humán területet, holott szerinte a sikeres digitális kultúraváltásban a munkavállalók hozzáállása, a képességeik fejlesztése sokkal nagyobb szerepet játszik.
A felmérés szerint a hazai vállalatok lemaradásban vannak megvalósult digitális átalakulásban, míg Magyarországon minden tizedik vállalat vallja, hogy valamilyen transzformációt már sikeresen megvalósított, addig globálisan minden harmadik vállalat mondhatja el ezt magáról.