Szolgáltatók Nincs pénz, nincs idő, nincs tudás – ezért nem digitalizálnak a magyar cégek

Nincs pénz, nincs idő, nincs tudás – ezért nem digitalizálnak a magyar cégek

MTI | 2018.06.06 14:41

Nincs pénz, nincs idő, nincs tudás – ezért nem digitalizálnak a magyar cégek

Bár Magyarországon a digitális átalakulást a cégek 72 százaléka nagyon fontosnak tartja, és csak 2 százalékuk nevezte kevésbé fontosnak, a vállalatok lemaradásban vannak a digitális átalakulásban – mondta Uzsák Éva Virág, az Aon Magyarország humánerőforrás tanácsadási részlegének vezetője szerdán.

Hirdetés

A Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) és az Aon Magyarország tanácsadó cége közös kutatásában 56 magyar vállalat vett részt 12 iparágból, a válaszolók 36 százaléka magyar, 64 százaléka multinacionális hátterű volt.

A kutatás szerint leginkább a telekommunikáció, az informatika területén működő cégek, és kevésbé a termelő szektorban tevékenykedők tartják fontosnak a digitális átalakulást.

Uzsák Éva Virág kiemelte, a digitális kultúraváltás a cégeknél leginkább új üzleti modellek, új piaci lehetőségek kiaknázása, valamint új munkavégzési módszerek miatt izgalmas.

Pozitív fejleménynek nevezte az Aon Magyarország szakembere, hogy a vállalatok 70 százaléka már legalább a tervezés szintjén foglalkozni kezdett a digitális átalakulással.

A kutatás szerint a cégek a digitalizáció fő akadályának az anyagi korlátokat, az időhiányt tartják, és azt is bevallották, hogy tízből négy vállalatnál nincs meg a megfelelő szakértelem – ismertette Uzsák Éva Virág.

Az Aon szakembere kiemelte, hogy a cégek vezetői a digitális átalakulásban leginkább az IT területet tartják szövetségesnek, és kevésbé vonják be a humán területet, holott szerinte a sikeres digitális kultúraváltásban a munkavállalók hozzáállása, a képességeik fejlesztése sokkal nagyobb szerepet játszik.

A felmérés szerint a hazai vállalatok lemaradásban vannak megvalósult digitális átalakulásban, míg Magyarországon minden tizedik vállalat vallja, hogy valamilyen transzformációt már sikeresen megvalósított, addig globálisan minden harmadik vállalat mondhatja el ezt magáról.

Kiemelt Partnereink