Szolgáltatók Lada Hungary: Európa meghódítása a cél

Lada Hungary: Európa meghódítása a cél

Gégény István | 2016.01.25 10:45

Lada Hungary: Európa meghódítása a cél

Itt van az ismert márka, itt van újra, már veszik is hazánkban a hol korhű, hol retro köntösbe bújtatott modelleket. Kifaggattuk a hazai forgalmazót – meglepő lelkesedéssel áradtak felénk a válaszok.

– Apu, miért nem Ladázunk? – ilyen nemesen egyszerű felkiáltással indult a Lada újkori hazai értékesítésének története. A gondolat az elérhető árú márka integrálásán gondolkodó Duna Autó új generációs tulajdonosától, Ormos Pétertől származott, édesapja, Ormos István pedig a jelek szerint nem feküdt keresztbe az elképzelés előtt. Arra a kérdésünkre tehát, hogy milyen szempontok alapján választották az oroszok hazánkat, azt a feleletet kaptuk, hogy fordítva történt: a magyar piac egyik szereplője választotta őket. Készült egy országtanulmány, mely arra hivatott, hogy bemutassa az oroszoknak, miért is Magyarország a legjobb választás számukra az induláshoz. Az anyag olyannyira meggyőzőre sikerült, hogy pár nap múlva érkezett a meghívás egy frankfurti megbeszélésre. Innen már gyorsan történtek az események: látogatás a Togliatti gyárban, szándéknyilatkozat, szerződés és tavaly decemberben a kereskedés megkezdése.

Ez első Euro 6-os motorral értékesített Lada 4x4 átadása (Lada Auto Hungary, Facebook)

– Még augusztusban elindítottuk a Facebook oldalunkat, ahol pillanatok alatt elértük a több ezres, igencsak aktív rajongótábort. Ennek megfelelően azt gondoltuk, tudjuk mire számíthatunk nyitáskor. Az igazságot megvallva a pozitív fogadtatás és az érdeklődés mértéke minden képzeletünket felülmúlta. Már az első nap több autó gazdára talált, mire pedig ez a cikk megjelenik már régen túl vagyunk a 100. megrendelt autón – folytatta lelkes reagálását a Lada Hungary.

Egyértelműen domináns az egyéni vásárlók érdeklődése, ám flottás megkeresések is érkeztek már az új Ladákra. A forgalmazó úgy látja, jelenlegi palettájuk tagjai „tökéletesen megfelelnek” a mai céges elvárásoknak, hiszen biztonságosak, kényelmesek, jól felszereltek, ár/érték arányról nem is beszélve. A Lada 4x4 Classic (az elődjéhez külcsíny tekintetében rendkívül hasonlító modellt más néven hívták korábban, ám az a megjelölés jogi okokból nem használható) kiváló megoldás mezőgazdasági, erdészeti, vadgazdálkodással, állattenyésztéssel foglalkozó cégeknek, de nehezen megközelíthető építkezéseken, vagy határőr feladatok esetén is megállja a helyét.

Az új Lada modellek nem titkoltan az árukkal kívánnak leginkább hódítani a magyar piacon. Míg egy alap felszereltségű új autó nagyjából 3 millió forintnál kezdődik, a Ladánál ezért az összegért maximálisan felszerelt modellbe lehet beleülni. A Lada Granta Sedan alig kétmillióért elvihető, 5 év gyári garanciával.

Még vissza is adnak érte egy tízezrest a kétmillióból

Magyar alkatrészt nem nagyon találunk a végtermékben, a legtöbb alkotóelem eleve Oroszországban készül. Persze néhány globális beszállító itt is letette a névjegyét, így Bosch részegységek mellett például a Pirelli biztosítja a gyári abroncsokat.

Noha az Avtovaz vállalat részvényeit 51 százalékban a Renault-Nissan csoport tulajdonolja, a Lada Hungary szerint kevés a francia vezetésű konszerntől származó alkatrész az autókban, a benzin üzemű motor pedig orosz fejlesztés.

Nem kerültük ki az aggasztó orosz gazdasági helyzetre való utalást sem, de az értékesítők szerint ebből nem az következik, amire gondolnánk. – Ez még inkább megerősíti a pozíciónkat, hiszen egyértelmű, hogy a Lada számára egy út van: Európa meghódítása – kaptuk az egyértelmű választ.

A jelenleg kilenc márkakereskedéssel bíró Lada Hungary készen áll rá, hogy igény esetén folyamatosan bővítse hazai hálózatát. Azt az idő fogja eldönteni, hogy a nosztalgia, avagy a praktikum mekkora valós kihívást eredményez a magyar piacon már jelenlévő többi márka számára.

Kiemelt Partnereink