Szolgáltatók Középtávon harminc-negyven Aston Martint adhatnak majd el itthon évente

Középtávon harminc-negyven Aston Martint adhatnak majd el itthon évente

Beck András | 2019.11.04 10:50

Középtávon harminc-negyven Aston Martint adhatnak majd el itthon évente

Több éves munkával szerezte meg a Gablini csoport az Aston Martin hazai és több régiós ország importőri jogait. „Ezzel egy kicsi pluszt tudunk kínálni a vásárlóinknak. A többi márkánknál az ügyfélkiszolgálási kultúra javulását is magával hozhatja az, hogy elkezdünk foglalkozni az Aston Martinnal” – mondta az autopro.hu-nak Gablini Gábor, a Gablini cégcsoport tulajdonosa. A kereskedést 2020 elején, a tervek szerint májusban nyitják majd meg a Gablini M3 területén.

– Mikor vették fel a kapcsolatot az Aston Martinnal?
– Az ötlet egészen 2016-ig nyúlik vissza, ekkor kezdtünk el azon gondolkodni, hogy vajon meg tudjuk-e szerezni az Aston Martin importőri jogait. Egy barátom, aki korábban a McLarennél dolgozott kapcsolatba lépett egy ismerősével, aki az Aston Martin munkatársa volt. A luxusmárka kollégái 2017-ben jöttek el Magyarországra, ahol megnézték miként működik a Gablini csoport.

– Miért egy prémium márka felé nyitottak?
– Korábban már az Infinitivel megtanultuk, hogy ebben a szegmensben másmilyenek az ügyfélelvárások. Ez inspirált minket, hiszen ebben a kategóriában a magasabb igények húzzák magukkal az egész céget. Ezeknek a feltételeknek meg kell felelnünk, ami a cégcsoportnál működő többi márkának is jót tesz. Így összességében jó, hogy egy ilyen projekt emeli az egész céget. Egy új kihívással és új feladattal könnyebben azonosulnak a munkatársak és ez „frissen” tartja a céget is.

– Az Aston Martin kereskedés az M3-nál több márkával egy épületben kap majd helyet. Ez milyen hatással lehet majd rájuk?
– Lehet, hogy a tömegmárkák iránt érdeklődők azért jönnek majd erre a telephelyünkre mert itt egy Aston Martint is meg tudnak nézni. Ez mindenképpen pozitív hatással lehet a többi márkára. Ennek a kialakításnak egyébként az Aston Martinnál is nagyon örültek, mert egy különálló, prémiummárkát forgalmazó szalon felfutása nagyon hosszú ideig tart. Ezt a Váci úton az Infiniti márkával meg is tapasztaltunk. Így, egy fedél alatt viszont nagy forgalmú telephelyen kaphat helyet az Aston Martin. Most is előfordul, hogy ha valaki bejön megnézni egy Peugeot-t akkor lehet, hogy Hyundait vagy Nissant esetleg Infinitit vásárol. Persze arra kicsi az esély, hogy egy tömegmárka iránt érdeklődő csak úgy vásárol egy Aston Martint, de a közös jelenléttel mindenképpen egymást erősítik a márkák.

– Milyen eladásokra számítanak az új márkával kapcsolatban?
– Éves szinten 30-40 autó eladása tart fenn egy ilyen kereskedést a prémium kategóriában. Magyarországon három-négy év múlva érhetjük el ezt a szintet. Érdekes, hogy azok, akikkel eddig beszéltem az Aston Martin modellekről, mind a magasabb felszereltségű modellek iránt érdeklődtek. Egyébként az M3-as szalon mellett egy Aston Martin szerviz is nyílik majd. Ez kétállásos lesz és két, a márka előírásainak megfelelően kiképzett szakemberünk dolgozik majd itt.

2020-ban nyitja meg kapuit Magyarország első és egyetlen Aston Martin kereskedése, erről Gablini Gábor, a Gablini cégcsoport tulajdonosa és Thomas Kiesele, az Aston Martin Europe elnöke írt alá szerződést még korábban.
2020-ban nyitja meg kapuit Magyarország első és egyetlen Aston Martin kereskedése, erről Gablini Gábor, a Gablini cégcsoport tulajdonosa és Thomas Kiesele, az Aston Martin Europe elnöke írt alá szerződést még korábban.

– Régiós terjeszkedésre is lehetőségük van, ezt mikorra tervezik?
– Egyelőre önmagunkat szeretnénk felépíteni és jól kialakítani az üzletmenetet. Ezzel párhuzamosan elkezdünk dolgozni a régiós menedzsment létrehozásán. Nekik az lesz a feladatuk, hogy felmérjék a környező országban hogyan és miképpen kell felkelteni az érdeklődést a márka iránt és megszólítani a lehetséges Aston Martin a vevőket. Az Infinitivel szereztünk már bizonyos tapasztalatokat a régióban, hiszen számos szomszédos országból vannak vásárlóink.

– Tíz év múlva mivel lenne elégedett itthon és a régióban az Aston Martinnal kapcsolatban?
– Az Infiniti most tíz éves hazánkban, 2009-ben az utcán még nem lehetett egy ilyen gépkocsit látni, ma pedig elég gyakran lehet találkozni ezekkel az autókkal. Az Aston Martinnal kapcsolatban az ilyen autósűrűség azért kicsit ambiciózus, de még az is előfordulhat, hogy az utcakép normál részének lesz tekinthető. Ez tíz év alatt több százas nagyságrendet is jelenthet. Ha a környező országokban is lesz valós fizetőképes kereslet, akkor nyitunk majd szalonokat, de ha a számok ezt nem támasztják alá, akkor csak irodával leszünk jelen.

– Kiket tekintenek a közvetlen versenytársaknak?
– A Ferrari, a Maserati, az AMG Mercedes és az M-es BMW-k, a Bentley, valamint a Porsche is ide sorolható. De természetesen nem várunk óriási eladásokat, sokkal fontosabb a presztízs és a megbecsülés, ami ezzel a márkával jár. Az Aston Martin igazából a cseresznye lesz a tortán lévő tejszínhabon. A többi márkánknál az ügyfélkiszolgálási kultúra további javulását is magával hozhatja az, hogy elkezdünk foglalkozni az Aston Martinnal. Amit ezáltal megtanulnak a kollégáink az minden egyes vevőnknek egy kis pluszt adhat a cégcsoport többi márkájánál.

– Összesen hány munkahelyet teremt a kereskedés létrehozása?
– Ez az indulásnál öt főt jelent, később a nemzetközi terjeszkedéssel ez ennek a többszörösére is bővülhet. Egyelőre azzal számolunk, hogy a vevőink 80 százaléka magyar, 20 százaléka pedig külföldi lesz.

Nyitókép: gablini.hu

Kiemelt Partnereink