Szolgáltatók Az elektromos hajtásnál is csalásig hergelhetik egymást a gyártók

Az elektromos hajtásnál is csalásig hergelhetik egymást a gyártók

MTI | 2016.07.11 09:14

Az elektromos hajtásnál is csalásig hergelhetik egymást a gyártók

Az elektromos járművek irreális hatótáv-adatai miatt is bizalmi válságba keveredhet az autóipar, hasonlóba, mint amit az életszerűtlen fogyasztási és károsanyag-kibocsátási tesztek váltottak ki, hívta fel a figyelmet az IfA autóipari kutató intézet igazgatója.

Willi Diez úgy véli, ha az elektromos járművek állami támogatásának köszönhetően valóban lényegesen megnő a forgalomba helyezett villanyautók száma, akkor a felhasználók elégedetlensége is elkerülhetetlenül erősödni fog a feltüntett és a tényleges hatótáv-értékek között tapasztalt eltérés miatt. Rossz vélemény alakulhat ki emiatt általában is az elektromos autókról, ami nem fog jót tenni az egyébként sem túl gyors ütemű terjedésüknek.

Az Institut für Automobilwirtschaft vezetője rámutatott, az elektromos autók hatótávját a benzin és dízel autókéval megegyező tesztelési eljárással állapítják meg, ami nem csak az autók áramfogyasztását, de a fűtés és a klíma hatótávra gyakorolt hatását is lényegesen alábecsüli. „Mindennapi használat során tehát a járművek hatótávja akár 20-40 százalékkal is kisebb lehet a gyárilag megadottnál” - mondta, hozzátéve: a legtöbb villanyautó így az ígért 180 kilométer helyett valójában csak 110 kilométert tud egy felöltéssel megtenni.

Az új mérési eljárás bevezetésére 2018-ban kerülhet sor, ami Diez szerint “már túl késő”. Megjegyezte: mindenki sokkal jobban járna, ha a gyártók önszántukból már most átállnának egy reálisabb, egységes mérési eljárás alkalmazására. A dízelbotrány tanulságaiból okulva a gyártóknak maguknak kellene a problémának elébe menniük.

Az Ifa intézet igazgatója viszont attól tart, hogy az elektromos autók gyártói ehelyett inkább versenyre fognak kelni egymással, csak hogy minél kedvezőbb hatótáv-adatokkal nyerhessék el a vásárlók kegyeit.

Kiemelt Partnereink