Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Ezer kilométer egy töltéssel? Ezt ígéri a CATL
2024.04.26 10:22Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A fejlett országok maguknak tartogatják a zsíros állásokat
A Magtec, Nagy-Britannia legnagyobb elektromos járműrendszereket beszállító vállalata húsz, magasan képzett mérnököt és vezetőt akar foglalkoztatni az autóipar iránti növekvő kereslet miatt. Természetesen hazai piacon.
A Magtec rendszereket tervez és gyárt hibrid és elektromos járművekhez, köztük motorokat, váltókat, generátorokat, akkumulátorrendszereket készítenek. A vállalat HR-politikája segít, hogy előnyt kovácsolhasson magának az elektromosautó-iparból – ez sok iparági szereplőnél megfigyelhető, ahogy ezen belül az is, hogy a speciális, nagy hozzáadott értékű tevékenységeket igyekeznek hazai piacon tartani.
A Magtec jelenleg több mint 70 főt foglalkoztat sheffieldi és rotherdami üzemeiben, és közel 20 magasan képzett embert vesznek még fel különböző pozíciókba, beleértve a termelési mérnököket, gyártási és szolgáltatási menedzsereket, keresletelemzőket, tervezőmérnököket, ezzel lefedve a szoftveres, elektronikai, elektromos és mechanikus szektorokat.
Az elektromos autók piacának népszerűsége és az alacsony szénfelhasználási kezdeményezések az autóipari szektorban már a világ számos kormányzata által bejelentésre kerültek a Párizsi Klímaegyezmény következményeként, de kérdéses, hogy elég gyorsan át tudnak-e váltani az alternatív üzemanyagforrásokra. Erre válaszul a brit kormány kiadta Road to Zero stratégiáját, melynek célja, hogy 2030-ra a brit autók fele alacsony szénkibocsájtású legyen.
2001-ben még a dízelt támogatta a brit kormány, és meggyőzte a fogyasztókat, hogy benzines autóikat cseréljék le dízelesre. Ahogy a dízelek iránti kereslet megnőtt, nőtt a dízeles autóipari szektor, de csak addig, amíg nem kezdtek el aggódni egészségügyi hatásai, és emissziós problémái miatt.
A dízel így mára elveszítette hétszelét, de ahhoz, hogy az elektromos technológiákat befogadja a társadalom, hosszú időt kell hagyni, és sok befektetés szükséges. A váltás miatt átalakulás előtt áll a brit autóipar – a szigetországban tartott magas presztízsű állások miatt pedig Közép- és Kelet-Európa továbbra is összeszerelő üzemként maradhat meg.