Gyártók GAMF-os csúcsjavítás: 1941 km egyetlen liter benzinnel

GAMF-os csúcsjavítás: 1941 km egyetlen liter benzinnel

autopro.hu/K.A. | 2010.09.01 17:51

GAMF-os csúcsjavítás: 1941 km egyetlen liter benzinnel

A Kecskeméti Főiskola csapata túlszárnyalta a májusi Shell Eco-marathonon felállított magyar csúcsot. A finnországi Nokia városban ugyanis a Megaméterrel 1941 kilométeres eredményt értek el. Ez azt jelenti, hogy ennyit tudna megtenni a saját fejlesztésű és építésű autó 1 liter benzinnel.

Hirdetés
Gépátvétel, a pilóta Bertalan Éva.

A Kecskeméti Főiskola GAMF Karának csapata újoncként került a legjobbak közé a tavaszi németországi versenyen, ahol 1588 kilométeres teljesítményükkel a nyolcadik helyezést szerezték meg kategóriájukban és új magyar rekordot állítottak fel. Karbonszálas anyagból készült járművükre, amely az egész mezőny legkönnyebb autója volt a maga 20 kilogrammjával, a versenytársak is felfigyeltek. A Tamperei Műszaki Egyetem csapata már akkor meghívta a kecskemétieket a finnországi Nokia városában hagyományosan megrendezett hasonló versenyre, akik vállalták a kihívást és beneveztek az augusztusi finn eco-marathonra.

A GAMF Kar csapata egész nyáron a motor fejlesztésén dolgozott: a korábbi kézi vezérlést számítógépes motorvezérlőre cserélték és építettek egy fékpadot, amelyen a pontos hangolás történt. Az Ópusztaszer melletti tesztfutamok eredményei ígéretesnek bizonyultak.

A finnországi pálya, a Nokian gumigyár próbapályája jóval taktikásabb, mint a németországi EuroSpeedWay, a májusi verseny helyszíne. Itt ugyanis jelentősek a szintkülönbségek, bonyolult a pálya vonalvezetése és rövidebb is, mert csak 1780 méter hosszú, ami alaposan feladta a leckét a csúcsjavításra készülő kecskemétieknek, és különösen a pilótának, Bertalan Éva gépészmérnök szakos hallgatónak.

A Kecskeméti Főiskola GAMF Karának csapata.

A GAMF Kar csapata végül 1941 kilométeres eredménnyel zárta a versenyt. Ez 353 kilométerrel több, mint amit májusban teljesítettek, pedig csak néhány hónap állt rendelkezésre, hogy tökéletesítsék a járművet. Ezzel az igen erős mezőnyben a harmadik helyezést érték el, két finn csapatnak sikerült őket megelőzniük 2389, illetve 1999 kilométeres eredménnyel. Itt azonban még nem állnak meg, tovább folytatják a jármű fejlesztését a 2000 kilométer feletti eredményért, ami egyáltalán nem tűnik elérhetetlen célkitűzésnek.

A csapat tagjai:
Bagány Mihály oktató
Bertalan Éva gépészmérnök hallgató, pilóta
Kósik Bence gépészmérnök hallgató
Kutasi Zoltán gépészmérnök hallgató
Nyúl Ferenc műszaki menedzser hallgató
Sipos Tamás gépészmérnök hallgató
Szabó Ádám gépészmérnök hallgató
Szobek János műszaki menedzser hallgató

Kiemelt Partnereink