Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
566 kilométerre képes egy liter benzinből az Óbudai Egyetem járműve
A csapat 2008 óta minden évben részt vesz a Shell Eco Marathonon – rátermettségüket legközelebb novemberben a Techtogether hallgató versenyen bizonyíthatják.
A november 5-én kezdődő hallgatói versenyen, a Techtogether rendezvényen az Óbudai Egyetem Shell Eco-marathon csapata is részt vesz Nyári Péter járműtechnika szakirányon tanuló csapatkapitány irányítása alatt.
Az Autopro.hu szakportál konferenciát, szellemi és gyakorlati vetélkedőt szervez járműipari versenyeken eredményesen szereplő egyetemi és főiskolai hallgatóknak. A Hungexpóval és a Magyar Gépjárműipari Egyesülettel közösen szervezett rendezvény az idei Automotive Hungary 2014 szakkiállítással azonos időben és helyszínen rendezünk meg november 5. és 7. között. |
A Shell Eco Marathonon versengő csapatok arra törekszenek, hogy egy liter üzemanyaggal vagy egy kilowattórának megfelelő energiával a lehető legnagyobb távolságot tegyék meg saját tervezésű és építésű járműveikkel.
Az Óbudai Egyetemről egy Honda GX35-ös motorral vágtak neki a versenynek, amely jópár átalakításon esett át az előző évhez képest. Megváltoztatták például a levegő áramlásának útját, főképp a VEMS motorvezérlő rendszeren állították a motor paramétereit. A hátsó agyhoz szabadon futás mellett kialakítottak egy torziós rugós tárcsát a kerékagyra, amellyel a motortól érkező nyomaték egyenletesebben adódik át a hajtott kerékre. Az erőforrás fejlesztéseit egy elektromos fékpadon tesztelték, amelyet a hallgatók alakítottak ki. Elkészítették a telemetriai fejlesztéseket, amellyel folyamatosan nyomon követték a jármű adatait: sebességét, motorhőmérsékletét, megtett körök számát, időjárási viszonyokat. Annak érdekében, hogy karosszéria minél könnyebb legyen, a járművet karbonból, vázelemek nélkül alakították ki.
2008 Nogaro: 128 kilométer/liter 2009 Lausitz: 286 kilométer/liter 2010 Lausitz: 333 kilométer/liter 2013 Rotterdam 566 kilométer/liter 2014 Rotterdam 434 kilométer/liter |
A csapat egyébként elég vegyesen tevődik össze: vannak műszaki menedzserek, gépészmérnökök és mechatronikai mérnökök is. Javarészt gépészmérnökökből áll a csoport: ők leginkább a fejlesztési területen mozognak otthonosabban, így a későbbiekben a járműipar ezen ágán akarnak elhelyezkedni. A műszaki irányultságú hallgatók a marketing irányába orientálódnak, ők jelentik a kapcsolatot a világ és a csapat között. A műszaki menedzserek a diploma megszerzése után a minőségbiztosítás területén helyezkednének el.