Logisztika Nem a nagyok kiváltsága a flottamenedzsment rendszer

Nem a nagyok kiváltsága a flottamenedzsment rendszer

Végh Martin | 2023.03.30 07:19

Nem a nagyok kiváltsága a flottamenedzsment rendszer

Fotó: Jungheinrich Hungária Kft.

A kevés targoncát üzemeltető cégeknek is megérheti befektetni egy áttekintést nyújtó, és a járműpark kezelését megkönnyítő flottamenedzsment rendszerekbe. A targoncák használatát biztonságosabbá tenni is képes rendszerekről és azok alkalmazásáról Korcsmáros Ádámmal, a Jungheinrich Hungária Kft. portfóliómenedzserével beszélgettünk.

- Egy targoncaflotta fenntartása és kezelése egy sok összetevős komplex feladat, különösen, ha sok járműről vagy több telephelyről van szó. Hogyan teheti könnyebbé ezt a feladatot egy flottamenedzsment rendszer?

- A flottamenedzsment rendszer kettő legfontosabb funkciója az átláthatóság biztosítása, illetve a biztonság. Az egyik legnépszerűbb funkció a biztonsági modul úgynevezett hozzáférés-kezelés része, melynek segítségével pontosan beállíthatjuk, hogy ki, melyik gép kezelésére jogosult. Ebben az esetben a gépekbe a személyekhez rendelt kártyákkal lehet bejelentkezni. A rendszer segítségével könnyen áttekinthetjük a flottánkkal kapcsolatos teendőinket, és a különböző eseményeket, mint például a géphasználat, vagy az ütközések. Egyszerűen megtekinthetjük a gépeink üzemóráit, alul- vagy túlfutás esetén könnyen intézkedéseket hozhatunk.

- Jellemzően a flottakezelés mely részfeladatait, területeit fedik le a flottamenedzsment rendszerek?

- A flottamenedzsment rendszer különböző modulokból áll, melyek jellemzően a különböző flottakezelési részfeladatokat fedik le. Az ingyenes Starter KIT csomagban kaptak helyet olyan funkciók, mint a flotta áttekintése a különböző telephelyek szerinti bontásban (gépek életkora, darabszáma, szerződési adatai, üzemórái), de ugyanitt van lehetőségünk manuálisan más gyártók targoncáit, vagy egyéb eszközöket is hozzáadni a flottánkhoz.

A másik fontos terület a pénzügyi, és karbantartási információk, melyek a pénzügy csomagban érhetők el. Itt áttekinthetjük a flottánkhoz kapcsolódó költségeinket részletesen lebontva, megtekinthetjük a szervizjelentéseket, és biztonsági ellenőrzéseket. A karbantartás modul naptár nézete szintén egy nagyon hasznos funkció, melyben egyszerűen átláthatjuk, melyik gépen milyen karbantartások, és mikor lettek elvégezve a múltban, és mi az, ami várható. Közvetlenül erről a felületről tudjuk elérni a „Call 4 Service” felületet, melynek segítségével még egyszerűbben, digitálisan tudjuk bejelenteni a szervizigényeinket.

Ahogy már az előző kérdésnél említettem, az egyik legnépszerűbb funkció az úgynevezett hozzáférés-kezelés, melynek segítségével pontosan beállíthatjuk, hogy ki, melyik gép kezelésére jogosult. Ebben az esetben a gépekbe a személyekhez rendelt kártyákkal lehet bejelentkezni, és a rendszerben utólag is visszanézhető, hogy melyik gépet ki, és mikor használta. Ezen felül a biztonság csomag esetében a gépekben elhelyezett ütközés-érzékelők segítségével a beállított határértékek feletti ütközések monitorozhatók, ami segít kiszűrni azokat a gépkezelőket, akik durvábban használják a gépeket. A biztonsági funkciókat fokozó következő fejlesztésünk április elejétől lesz elérhető, amit Pre-Op Check, vagy magyarul indítás előtti ellenőrzésnek lehet fordítani. Ebben az esetben a gépekre funkcionális és vizuális ellenőrzőlistát tudunk készíteni, melyet a gép az előre beállított időpontokban/eseményekkor megkérdez. A kérdések megválaszolása nélkül a gép nem, vagy csak korlátozott funkciókkal üzemeltethető, ezzel is tovább növelve a biztonságot.

A bejelentkezésre szolgáló kártyaolvasó felület a Jungheinrich egyik targoncáján

A bejelentkezésre szolgáló kártyaolvasó felület a Jungheinrich egyik targoncáján | Fotó: Jungheinrich Hungária Kft.

- Milyen előnyökkel jár a targoncakarbantartás flottamenedzsment rendszerrel tervezése? Egy ilyen rendszer képes teljes mértékben kiváltani más tervezést segítő eszközöket és nyilvántartásokat a karbantartásban?

- A karbantartás modul naptár nézete szintén egy nagyon hasznos funkció, melyben egyszerűen átláthatjuk, melyik gépen milyen karbantartások, és mikor lettek elvégezve a múltban, és mi az, ami a jövőben esedékes. Az adatok közvetlenül a Jungheinrich SAP rendszeréből érkeznek, így mindig a legfrissebb információk láthatók itt. Közvetlenül erről a felületről tudjuk elérni a „Call 4 Service” felületet, melynek segítségével még egyszerűbben, digitálisan tudjuk bejelenteni a szervizigényeinket.

- Mely modulokból épül fel a Jungheinrich rendszere? Kezdő lépésként melyeket érdemes integrálnia egy vállalkozásnak?

- A rendszerünk hat modulból épül fel, melynek első Starter KIT modulja minden esetben a csomag része. Ezenfelül a legnépszerűbb csomagjaink a pénzügy, és biztonság plusz csomag, de természetesen tanácsadó kollégáink segítenek kiválasztani a megfelelő csomagokat.

- Beszélhetünk egy vízválasztónak nevezhető flottaméretről, mely alatt nem érdemes flottamenedzsment rendszerbe fektetni? Ha igen, mi ennek az oka?

- Természetesen minél nagyobb egy flotta annál nehézkesebb az áttekintése, ami miatt indokolt a flottamenedzsment rendszer használata. Az új, 2022. év végével bevezetett rendszerünk ingyenes alapmodulja, és az egész rendszer árazásának kedvezőbb átalakítása vonzóbbá fogja tenni a terméket a kisebb flottával rendelkező ügyfelek számára is. Korábban 20+ géppel rendelkező ügyfeleknek javasoltunk flottamenedzsment megoldást, ma már a 10+ géppel rendelkező ügyfeleinknek is javasoljuk. Vannak olyan esetek is, amikor az ügyfeleink pár gépre is igénybe veszik a szolgáltatást, mert tudatosan, és biztonságosan szeretnék üzemeltetni a gépeiket.

- Magyarországon mennyire elterjedt a flottamenedzsment rendszerek alkalmazása a targoncaüzemeltetők körében? Jellemzően mekkora vállalatok alkalmaznak ilyen rendszereket?

- Az előző kérdéshez kapcsolódóan itt is elmondható, hogy alapvetően a nagy flottával rendelkező cégek számára a legvonzóbb egy flottamenedzsment rendszer. Az Ő esetükben enélkül nagyon nehezen, és rengeteg adminisztrációs munkával oldható meg a flotta hatékony üzemeltetése.

Az 1953-ban alapított, hamburgi Jungheinrich vállalat mára vezető szereplővé nőtte ki magát az üzemen belüli logisztika területén. Világszerte 18 ezer alkalmazottuk dolgozik a legjobb intralogisztikai megoldások kifejlesztésén, megvalósításán, optimalizálásán és fenntartásán. A Jungheinrich portfóliójában találhatók targoncák, teljesen automatizált logisztikai rendszerek, intelligens szoftveres megoldások, valamint kapcsolódó szerviz- és pénzügyi szolgáltatások egyaránt.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink