Archív Chatrobot veheti le a terhet a HR-esek válláról

Chatrobot veheti le a terhet a HR-esek válláról

Kuthi Áron | 2019.03.22 05:00

Chatrobot veheti le a terhet a HR-esek válláról

A világon 2,8 milliárd ember végez manuális munkát rendkívül eltérő kulturális környezetben, és sokszor teljesen különböző hátterű és származású emberek kerülnek össze egy munkahelyre. Középméretű és nagy üzemcsarnokok esetében pedig a munkavállalók egyszerű elérése, csoportos utasítása is gondot okozhat.

Az autóiparban is egyre gyakoribb, hogy más országból érkezik a műszakvezető és a beosztott is, miközben mindketten egy külföldön lévő gyárban dolgoznak. A kommunikáció, a kapcsolattartás, a megfelelő ismeretátadás, a feladatkiosztás ilyen környezetben igen nagy kihívásokat tud rejtegetni.

A magyar alapítású nagyvállalati chatbotszolgáltató, a Talk-a-Bot éppen ezen a problémán segít, és úgy tűnik, sikerrel, mert a vállalkozás már Ázsiában is megvetette lábát, és leszerződött a Viber ingyenes chatalkalmazás japán tulajdonosával, a Rakuten informatikai nagyvállalattal. A Talk-A-Bot Viberen, Messengeren (a Facebook chatalkalmazása) vagy más platformokon használható csevegőrobotokat, vagyis chatbotokat, továbbá a fejlesztésre alkalmas keretrendszert épít.

Kerényi Tamás, a Talk-A-Bot értékesítője a Microsoft Magyarország által rendezett ipari workshopján mutatta be a Talk-A-Bot új, egyedi termékét, a CHEQ-et. Kiemelte, hogy a chatprogram megkönnyíti a nemcsak a fentről lefelé történő, de a bottom-up kommunikációt is, hiszen a munkavállaló ezen a felületen akár azt is jelezheti, hogy késik, betegség miatt nem tud bemenni, vagy éppen lekérheti fizetési papírját. A chatbot természetesen azonnal válaszol arra a kérdésre, hogy mi a napi menü a kantinban vagy buszmenetrendet küld.

Bonyolultabb problémák esetén a chatbotnak persze megvannak a határai, de ekkor veszi át a kommunikációt egy dedikált munkaerő, mondjuk egy HR-alkalmazott vagy középvezető. A HR-vezetők különösen nagy hasznát vehetik a vállalati csetelésnek, hiszen a munkavállalással kapcsolatos ügyeket, eseti információkérést ezen a csatornán tudják intézni.

Kerényi Tamás az Autoprónak elmondta, nagy siker, hogy a Bosch budapesti központja is elkezdte használni a szolgáltatást. Elmondása szerint a megoldás még a fluktuáció csökkentésére is alkalmas lehet, hiszen ha egy cég policy-szinten bevezeti a kapcsolattartásnak ezt a módját, akkor bár a munkavállaló induló csomagjában egy céges mobiltelefonnak is lennie kell, de egy ilyen telefonnak már a puszta birtoklása is kötődést tud kialakítani az adott vállalathoz. A beosztottakkal való modern kapcsolattartás még profibb lehet, ha például már a munkatársakat szállító különjárati buszon a cég által biztosított WiFi-elérés útján lehet tájékozódni a napi feladatokról.

A vállalat hitvallása szerint a chatbot nem csetelésre való, hanem kiemelt üzleti értéke van, használatával jelentős költségmegtakarítás és hatékonyságnövelés érhető el. Például egy dolgozó betegség miatti kiesése esetén a műszakvezetőnek, HR-munkatársnak nem kell telefonhívások sorába bonyolódnia, mert egy egyszerű csoport-üzenet kiküldésével értesíthetik a szabadnapjukat töltőket vagy a bérelt munkaerőt.

Kiemelt Partnereink