Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Mercedes-Benz: tényleg kecskeméti autókat érint a visszahívás
Sikerült elérnünk a márka hivatalos képviselőjét, így megerősítést nyertek korábban közölt feltételezéseink. Magyar tulajdonost nem érint az ügy, balesetről sem kapott hírt eddig a Daimler.
Amint két napja megírtuk, súlyos baleseti rizikó miatt közölt visszahívási riasztást az Európai Bizottság erre hivatott rendszere. Az ott rendelkezésre álló adatok szerint Mercedes-Benz és CLA modellek jobb oldali kerekeinek rögzítésével akadhatnak gondok - a csavarok szélsőséges esetben akár ki is lazulhatnak, így nem lehet kizárni valamely kerék elmozdulását, leesését. Mivel egyetlen napon készültek az érintett példányok, felmerült a gyanú, hogy a magyar gyárban készültek ezek az autók - CLA modelleket máshol nem is gyártanak. Megkerestük hát a gyártót, akik segítettek tisztázni az ügy részleteit.
A legfontosabb információ, amit megtudunk, hogy nem baleseti körülmény vezetett a hiba kiderüléséhez. A Daimler AG a nemzetközi termékvizsgálati rendszere, valamint minőségbiztosítási adatai alapján derítette ki, hogy probléma lehet a 2015. december 8-án készült nevezett típusok kerekeit rögzítő csavarokkal. - A Daimler AG minőségbiztosítási, fejlesztési és after sales részlege átfogó vizsgálatot végzett, hogy feltárja a műszaki meghibásodás okát, mértékét és hatását. Megállapították, hogy az érintett járművek esetében a problémát egy pontosan körülhatárolható időszakban felmerült gyártási hiba okozta - tájékoztatta szakportálunkat a Mercedes-Benz. Azóta a gyártási folyamatban eszközölt változtatás biztosítja, hogy a 2015. december 9. után gyártott CLA és B-osztály modelleknél ne fordulhasson elő a meghibásodás.
Ugyancsak megnyugtató tény, hogy magyar tulajdonos nem érintett a visszahívásban, illetve hazánkban forgalomba helyezett autó nincs a kecskeméti gyártósorról legördült, problémás példányok között – a riasztási dokumentumban eleve Németország szerepel célterületként. Az érintett modellek tulajdonosait a Daimler AG írásban értesíti a visszahívási akcióról, a szükséges ellenőrzést, esetleges szereleést 15 percen belül díjmentesen elvégzik a szakszervizek munkatársai.