Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Beperli a Tesla a Teslát
2024.05.07 15:25Két előadással robbant be a Techtogether első napja
2024.05.07 14:40Az innovációk elismerésével rajtolt el az Ipar Napjai
2024.05.07 12:28Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Íme a történelem tíz legnagyobb gyártói visszahívása
Amikor a Volkswagennek vissza kellett hívnia jó néhány járművét az emissziós botrány miatt, azt hihettük, ez a legnagyobb ilyen akció, amit egy autógyártó elkövet. Az igazság az, hogy a modellvisszahívások egyáltalán nem szokatlanok, a német gyártó mellett mások sem tudtak elkerülni hasonló intézkedést. Az OSV infografikája segítségével bemutatjuk a történelem tíz legnagyobb autóvisszahívását, melyet a gyártók kezdeményeztek.
0. 2015. Takata
A japán autóipari beszállító hibás légzsákjai miatt több mint 53 millió autót hívtak vissza. A légzsákok olyan erővel nyíltak ki, hogy szétrobbantották a tárolójukat, azok darabkái pedig megsértették az utasokat. Ez 11 márkát – a BMW-t, a Fiatot, a Chryslert, a GM-t, a Fordot, a Mazdát, a Mitsubishit, a Nissant, a Subarut, a Toyotát és a Hondát – érintett. A Takata azért nulladik a sorban, mivel nem csak egy autómárkát foglal magába ez a visszahívás, így valamilyen szinten ez a többi felett áll.
1. 1980. Ford
12 millió járművet hívtak vissza, az ügyben több típus is érintett volt. A vállalat szerencsétlenségére rossz volt a parkoló mód, így az autók leszaladtak az útról. A Ford először úgy próbálta megoldani a problémát, hogy minden tulajdonost ellátott egy figyelmeztető cédulával, végül mégis visszahívta az autókat és megjavította őket.
2. 1999. Ford
Ha mindez nem lett volna elég, néhány évvel később a Ford megint visszahívásra kényszerült. Ez alkalommal 15 millió autó volt érintett. A hibás tempomatkapcsoló néhány esetben jármű kigyulladásához vezetett.
3. 2009/2010. Toyota
Kicsit frissebb történet, amikor a japán vállalatot 9 millió autó visszahívására kötelezték, akaratlan és váratlan gyorsulási hibák miatt. Az ügy bonyolult volt, mivel a Toyota félrediagnosztizálta a problémát, így egy második visszahívási hullámra is szükség volt.
4. 2016. Volkswagen
A VW problémája meglehetősen nagy volt, de "csak" 8,5 millió járművet érintett, melyeket vissza is hívtak. A visszahívás oka az volt, hogy olyan szoftvereket installáltak autóikba, melyek hamis emissziós eredményeket adtak, és ellentmondtak az EU és az Egyesült Államok károsanyag-kibocsátási szabályainak.
5. 1996. Ford
A Ford másik visszahívása 7,9 millió autót érintett a ’90-es évek közepén. Ez esetben a gyújtáskapcsoló okozhatott tüzet.
6. 2012. Toyota
A japán vállalatnak megint meg kellett nyomnia a visszahívó gombot, hibás elektromos ablakai miatt. Nem egy életveszélyes probléma, de sokba került a vállalatnak. 7,4 millió autó tulajdonosa látogatta meg a szervizt.
7. 1971. General Motors
A GM-et sem kerülték el a váratlan gyorsulási problémák. A vállalatnak 7 millió autóját kellett visszahívnia, mely több különböző, ’60-as években épített modellt érintett. A költséges megoldás magába foglalta egy motortartó bak beszerelését, ami helyén tartotta a motort.
8. 1981. General Motors
További 5,8 millió autót kellett visszahívni hátsó felfüggesztési problémák miatt. Ezek közé tartozott minden 1978-tól gyártott modell. A problémára akkor derült fény, amikor a balesetek jegyzőkönyvei nyilvánosságra kerültek.
9. 2014. General Motors
A legutóbbi GM visszahívás 5,8 millió autót érintett. A gyújtáskapcsoló kikapcsolta a motort menet közben, így gátolta több biztonsági funkció, például a légzsák vagy a kormányszervo működését.
10. 2014. Honda
Végül, de nem utolsó sorban, a Hondának 5,4 millió autót kellett visszahívnia: nagyjából 20 különböző modellben hibásodhatott meg a légzsák, így azok nem nyíltak ki teljesen, baleset során extra veszélyt jelentettek.