Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Áprilisban kilőtt az újautó-piac
2024.05.03 10:19Bezárja marosludasi gyárát a Leoni
2024.05.03 09:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Azonos méretnövelő stratégiát követ a Ford és a Fiat-Chrysler
A nyári időszakban mindkét gyártó visszafogja a kisebb autók gyártását, a hangsúly még inkább a crossoverekre kerül át. A trendek változása miatt elbocsátásokra is számítani lehet.
Miközben a kecskeméti Mercedes a kompakt autóknak köszönhetően dönti sorban a rekordokat, a tengerentúli autógyártók azonos modelljeit alig viszik. A Ford egy Michigan állambeli üzemében az év hátralévő részében összesen öthetes szünetet tervez, mivel visszaesett az ott készülő Focus és C-Max modellek iránti kereslet. Az érintett gyár 2445 főnek ad munkát, a vállalat szóvivője szerint az extra leállás miatt többüktől is meg kell majd válniuk.
Az sem jó hír a kisebb autókat készítő üzemek dolgozóinak, hogy csökkent az üzemanyagok ára, hiszen a tavalyi hoz képest olcsóbb benzin és gázolaj még inkább az amúgy is keresett crossoverek, SUV-ok és pickupok felé tereli a fogyasztókat.
A gyártóknak azonban nem kell bevételkisesétől tartaniuk, az épp divatos kivitelek gyártását a mostaninál is jobban fel kell pörgetni: az autonews.com szerint a kereslet kielégítése érdekében a szokásos kettő helyett csak egy hetes lesz a nyári leállás.
Hasonló hírek érkeztek a Fiat-Chryslertől is: miközben a Chrysler 200 eladásainak megtorpanása miatt 1300 fő munkahelye került veszélybe, öt amerikai, városi terepjárókat készítő telephelyén egyáltalán nem lesz nyári leállás, további háromban pedig a korábban tervezett szünet a felére rövidül.