Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője
2024.05.07 17:17Beperli a Tesla a Teslát
2024.05.07 15:25Két előadással robbant be a Techtogether első napja
2024.05.07 14:40Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Amerikai és ázsiai piacra is szállít lámpákat a gyöngyösi Stanley
Történetének egyik legsikeresebb évét zárja a 2016-os üzleti évben az autólámpákat gyártó Stanley Electric Hungary Kft. 45,6 millió eurós árbevételt értek el, amely a második legmagasabb a cég közel 15 éves történetében.
Jelenleg csak japán autógyáraknak gyártanak első és hátsó lámpát, értékesítésük több mint 70 százaléka megy exportra. A legnagyobb vevőjük a Honda, amelynek angliai gyárába szállítják a legnagyobb mennyiségben a lámpákat a CRV és a Civic modellekhez. Az előző években a Jazzhez is gyártottak és szállítottak első és hátsó lámpákat az angliai üzem részére, azonban ennek a modellnek a gyártása 2015-ben befejeződött Európában és azóta Japánból látják el az európai piacot.
2016 nyarán indult el a Honda Civic legújabb modelljéhez a hátsó lámpa, valamint a LID és HMSL (felső féklámpa) gyártása. Amíg korábban a Civichez lámpát csak az európai piacra gyártott a cég, most az új típusnál a globális gyártás lehetőségét kapta meg, ami azt jelenti, hogy az európai piacon kívül szállít az amerikai és ázsiai piacra is.
A Stanley másik legnagyobb vevője a Magyar Suzuki, amelynek az esztergomi gyárába szállítják a Gyöngyösön gyártott lámpákat. A kiszolgálás szempontjából mindkét cégnek előnyös a gyárak közelsége, mivel a beszállító gyorsan tud reagálni a vevő igényeire. A 2016-os üzleti évben a Suzukitól származó árbevétel némileg csökkent, mivel a Swift modell gyártása 2016 decemberében befejeződött Európában és a „mi autónk” visszaköltözött Japánba. Ehhez a modellhez első és nappali menetfény (DRL) lámpákat gyártott a Stanley. A megtorpanás azonban csak átmeneti, mivel a Vitara következő modelljéhez is már lehetőséget kaptak, hogy újabb lámpákat szállíthatnak be. Határozott szándékuk, hogy növeljék a Suzuki részarányát az árbevételükön belül, ezért pályázni fognak minden további lámpa beszállítási lehetőségre. A japán modellek elsődlegességének az oka, hogy a japán anyavállalat a japán autógyárakkal alakított ki szoros kapcsolatot és követte ezen autógyárakat a világ különböző pontjaira is. Amint az autóiparra jellemző, a beszállítók és az autógyárak szorosan együttműködnek már egy-egy modell fejlesztési szakaszától kezdve. A Stanley nagyon erős kutatási-fejlesztési bázis épített ki Japánban. A magyar leányvállalat is az anyavállalattól megkapja mindazokat a technológiai fejlesztéseket, amelyek szükségesek a gyorsan fejlődő vevői igények kielégítéséhez.
Az európai autógyárakkal való szorosabb együttműködés megköveteli, hogy kutatási-fejlesztési részleget is telepítsen az autógyárak közelébe. |
A közelmúltban változott a japán anyavállalat stratégiája azon tekintetben, hogy a jövőben európai autógyáraknak is szeretne beszállítójává válni. Az európai autógyárakkal való szorosabb együttműködés azonban megköveteli, hogy kutatási-fejlesztési részleget is telepítsen az autógyárak közelébe. Ez a folyamat is elindult és a Stanley németországi kereskedelmi vállalata foglalkozik most ezen feladat megvalósításával. A gyöngyösi termelő cég is sokat tett az elmúlt években annak érdekében, hogy megfeleljen az európai cégek magas szintű minőségi követelményeinek. 2015. évben megszerezte az ISO/TS tanúsítványt és 2016-ban elérte a VDA követelményeknek való megfelelést is. Az elmúlt időszakban már több európai autógyár tartott auditot a cégnél és ezen célkitűzés érdekében tett erőfeszítések 2016 végén meghozták az első eredményt.
A Stanley a közelmúltban kapta meg az értesítést az egyik luxus-autógyártótól, hogy a 2019-ben induló modelljéhez az egyik kisebb lámpa beszállítója lehet. A Stanley vezetése nagyon bízik benne, hogy az első európai autógyárnak való beszállítás megszerzését hamarosan újabbak követik.
(x)