Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az Audi és a Mercedes diákjai is taroltak a Szakma Sztáron
2024.04.26 17:17Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Toyota egyik szeme nevet, a másik sír
Míg gőzerővel hajladoznak a a robotok a Toyota amerikai gyáraiban, addig a vállalat elnökhelyettese újabb válságról beszél. Nobuyori Kodaira azt nyilatkozta a Wall Street Journalban, hogy 2016-ig nem építenek új gyárat.
A Toyota a Highlander szabadidő-autó újrarajzolt változatát már nem Japánban gyártja, hanem tavaly óta az amerikai Indianából (Princeton) szolgálja ki a globális piacokat (kivéve Kínát, ahol belpiaci gyártása zajlik a modellnek). Időközben a Camry éves százezres gyártási kapacitását egy másik indianai üzemből átvitték Kentucky-ba, ahol mostantól az eddig csak Japánban gyártott Lexus ES szedánt is gyártják. Azt hihetné az ember, hogy a Toyota követi a Volkswagen, a Ford és a General Motors gyárépítő divatját. Pedig pont az ellenkezőjét teszi. Nobuyori Kodaira a Toyota második embere a minap bejelentette, hogy a Toyota két éven belül nem tervez gyárépítést.
Kodaira szerint tanultak a 2007-2010-es válságból, amikor a túltermelés miatt jelentős veszteségeket könyveltek el. A Toyota gyárépítés helyett a jelenlegi gyáraiban kívánja javítani a termelékenységet, teret adva a dolgozók kreativitásának. Gyárat építeni könnyű, csak pénz kell hozzá. Sokkal fontosabbak azok a bölcsességek és új megoldások, amelyeket a jelenlegi termelésben részt vevőktől kapunk - mondta el Kodaira tokiói sajtótájékoztatóján.
Kellene ugyanakkor a gyártási kapacitás a japánoknak, hisz tavaly jelentették be, hogy a Fuji Heavy indianai gyárában befejezik a Camry-k gyártását, mert a Subarunak szüksége van a gyártósorokra saját modelljeinek az összeszerelésére. Szakértők szerint az évi százezres gyártás átcsoportosítása Georgetownba azért okozhat nehézségeket, mert a kentucky-i üzem most is csúcsra jár és a Lexus ES gyártása is megkezdődött.
26 év telt el a két Camry között |
A kentucky-i üzem május utolsó napjaiban ünnepelte fennállásának 10 milliomodik autóját. Az első Camryt 1988-ban gyártották itt. A Toyota Motor Manufacturing Kentucky (TMMK) akkor százezer jelentkezőből választott ki 3000 dolgozót. Ma már hétezernél is többen dolgoznak a gyárban, ahová a Toyota összesen 6 milliárd dollárt fektetett be.
A Toyota nem adta fel a harcot a General Motorsszal és a Volkswagennel folytatott küzdelemben az autópiaci elsőségért. A jövő március 31-gyel záruló pénzügyi évben a márka (a Lexussal együtt) 117 ezerrel több autó értékesítését jövendöli, mint egy évvel korábban (10,13 milliót). Iparági szakértők szerint a Toyota kivárásának - azaz, hogy felfüggeszti gyárak építését - az egyik oka, hogy a távol-keleti piacain, ahol nagy a kereslet a járműveire, romlott a politikai stabilitás, lásd Thaiföld.