Gyártók A BMW és a Mercedes csökkenti a platformok számát

A BMW és a Mercedes csökkenti a platformok számát

Panker Gergő | 2014.03.28 07:11

A BMW és a Mercedes csökkenti a platformok számát

A fejlesztési folyamat gyorsítása és a költségek leszorítása érdekében a BMW-csoport és a Daimler csökkenti járműarchitektúrák számát.

Hirdetés

– A BMW és a Mini márkák csupán két platformot használnak majd – az egyiket elsőkerék-hajtású, a másikat pedig hátsókerék-hajtású autókhoz – mondta Herbert Diess, a BMW kutatás-fejlesztésért felelős vezetőségi tagja. Jelenleg a két márka összesen öt architektúrát használ. A BMW i3 és i8 plug-in hibridek nem vesznek részt a kezdeményezésben – olvasható az Automotive News Europe híroldalon.

A Genfi Autószalonon bemutatott BMW 2 Active Tourer is a bajor márka legújabb felépítményére épül

– A Mercedes-Benz összesen négy platformot használ majd a korábbi kilenc helyett – ismertette Thomas Weber, a vállalat globális kutatás-fejlesztési vezetője. A közös architektúrák, az úgynevezett platformok, lehetővé teszik a gyártók számára, hogy a járművek gyártása során ugyanazokat az alkatrészeket és összeszerelő berendezéseket használják.

– Az ésszerűsítésből származó megtakarítások jelentősek – emelte ki Thomas Weber, ám további részleteket nem árult el. A kutatás-fejlesztésért felelős vezető szerint a minőség is emelkedni fog, illetve az új és újgenerációs modellek is lényegesen hamarabb kerülhetnek a piacra. – Meglátják majd, hogy mennyi járművet fogunk így piacra dobni. Ez nem volna lehetséges enélkül a megközelítés nélkül – tette hozzá a szakember.

Herbert Diess szerint a BMW-csoport számára az új platformokra való átállás az egyetlen módja a Mini és BMW márkák termékskálájának bővítésének. – Nem lehetne ilyen széles termékportfóliónk, ha nem hoztuk volna létre a Mini és a kisméretű BMW-khez szánt elsőkerék-meghajtású és a nagyobb, hátsókerék-meghajtású platformot – magyarázta a szakember.

A Kecskeméten gyártott CLA is az új Mercedes MFA platformra épül

A BMW új elsőkerekes architektúrája az újratervezett Minivel debütált. A második modell, amely az új platformra épül majd, a Genfi Autószalonon bemutatott BMW 2 Active Tourer. A bajor gyártó októberben kezdi majd meg a modell európai értékesítését.

Két márka, két felépítmény

A bajor márka kutatás-fejlesztési vezetője elmondta, hogy közös platformra épülnek majd a BMW és Mini járművek. Diess elmondása szerint a hátsókerék-meghajtású platform két év múlva mutatkozik majd be az újgenerációs 7-es BMW-ben.

A BMW négy architektúráját jelenleg a következő modellekhez használják:

  • • 1-es, 2-es and 3-as kompakt BMW-k.
  • • 5-ös, 6-os and 7-es közepes és nagyméretű BMW-k, valamint a Rolls-Royce Ghost.
  • • X3 és X4 szabadidő-terepjárók. Az X4 az áprilisi New York-i Autószalonon debütál majd.
  • • X5 és X6 szabadidő-terepjárók.

A Rolls-Royce nem az új hátsókerekes platformot használja majd, ám továbbra felhasznál bizonyos BMW-komponenseket.

Herbert Diess szerint a BMW-csoport járművei ugynazt az elektronikai rendszert és alkatrészeket használják majd.

– Ez némi költségtöbbletet eredményez a kisautók esetében, ugyanakkor lehetővé teszi, hogy a 3-as, 4-es, 5-ös és 7-es BMW-kben használt elektronikai eszközöket bevezessük a kisebb BMW-ben, illetve Minikben is – tette hozzá a szakember.

Diess kiemelte, hogy a BMW-k esetében mindig voltak közösen használt alkatrészek és ezt most a következő szintre emelik, "ám ez nem jelenti azt, hogy az autók jobban fognak hasonlítani egymásra." A Mini és a 2-es Active Tourer BMW például közös platformot használ, ám "ha beülünk a két autóba, észre sem vesszük, hogy ugyanazokat az elemeket és alkatrészeket használjuk fel bennük."

A Mercedes terve

A Mercedes négy új platformot vezet be:

  • MFA – elsőkerék-meghajtású járművek A szeptemberben bevezetett és Kecskeméten gyártott új CLA épül erre a platformra. Ezt az architektúrát használja még az ötajtós B-osztály Electric Drive, amelynek értékesítése júliusban kezdődik meg az Egyesült Államokban, valamint az Amerikában szeptemberben debütáló GLA szabadidő-terepjáró is.
  • MRA – hátsókerék-meghajtású járművek Az MRA platform az új C-osztállyal debütál majd, amelyet szeptemberben dobnak piacra az Egyesült Államokban. Ezt az architektúrát használja majd az új GLK kompakt szabadidő-autó is. Az újgenerációs S-osztály szedán és kupé változata is felhasználja majd a platform bizonyos elemeit. Az E-osztály 2016-ban bemutatkozó változata is erre a platformra épül majd.
  • MHA – nagyméretű szabadidő-terepjárók Ezt a felépítményt a következő-generációs hátsókerekes és összkerékmeghajtású szabadidő-terepjárókhoz használják majd, a Mercedes ML-hez és GL-hez, valamint egy, az ML-re épülő kétajtós szabadidő-autóhoz, amelyet jövőre mutatnak be.
  • MSA – sportautók Ezt a platformot a kétajtós SL és SLK használja majd.

Weber szerint a közös platformoknak köszönhetően az új és újgenerációs Mercedesek gyorsabban vehetik majd át a zászlóshajónak számító S-osztályban található biztonsági rendszereket. Ilyen például a sztereo kamerákkal szerelt aktív sebességtartó rendszer, amely biztonságos távolságot tart az előttünk haladó autó mögött, valamint veszély esetén automatikusan fékez – írja az Automotive News Europe.

Kiemelt Partnereink