Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Válsághelyzetben a Honda
Krízishelyzetben a Honda – Takahiro Hachigo, a japán vállalat vezérigazgatója a hanyatlás okai között a költséges visszahívásokat és egyéb minőségi zavarokat említette és hozzátette, hogy egy új piaci stratégia kidolgozása is szükségessé vált.
Az elsődleges cél a döntéshozatal központosítása, emellett pedig a modelltervezés folyamatának leegyszerűsítésére és a mérnöki erőforrások hatékonyabb felhasználására összpontosítanak. Az átalakítások a cégen belül már el is kezdődtek.
Visszahívások és minőségi hibák nehezítik a vállalat helyzetét
A vállalatnak 2014 óta több visszahívással kellett szembenéznie, a járművek egyes alkatrészei hibás konstrukciók voltak – ide tartoznak például a légzsákok, a tolóajtók és a motorok is. A márka hírneve emiatt erősen sérült, pozíciója visszaesett a világpiacon, bevételei pedig jelentősen csökkentek.
A minőségi hibák miatt a vállalat működési eredménye 2-3 százalék körül mozog. Emiatt kevesebb mozgástere van a cégnek, hogy a többi autóipari vállalathoz hasonlóan partneri kapcsolatokat építsen ki a hatékonyabb működés érdekében.
Az autóipari részleg azonban éles ellentétben áll a Honda motorkerékpár-üzletágával, amely már korábban beolvasztotta a K+F tevékenységért felelős részleget. Így működési eredménye 13,9 százalékkal nőtt.
A J.D. Power tanulmányában, melyet a járművek megbízhatóságáról készítettek két fő piacán, az USA-ban és Kínában, a márka a 18. helyre esett vissza a 2015-ben elért 5. helyhez képest.
Túl sok verzió és extra
A Tokiótól északra fekvő műszaki központ egyik vezető mérnöke szerint a probléma kiindulópontja a flotta és az ahhoz kapcsolódó mérnöki folyamatok „őrült összetettsége”. A szakember szerint a vállalat túl sok verziót készített el az egyes modellekből a különböző helyi piacokra, ez pedig felemésztette a gyártó bevételeit.
A regionális modellek közé tartozik a Crider szedán Kínában, a Brio és a Mobilio Délkelet-Ázsiában, a WR-V Latin-Amerikában, melyet már Indiában is forgalmaznak, a Pilot az Egyesült Államokban és az N-sorozatú modellek Kínában.
Túl sok verzió: a 2020 Honda Accord modellt az USA-ban 13 változatban dobják piacra. |
A globális piacon szereplő modellek az értékesítések 60 százalékát teszik ki. A problémát ezeknél az autóknál a túl sok felszereltség és kárpit-lehetőség jelenti, melyek a vezérigazgató szerint feleslegesek.
A beszállítók segítségét várják
A Honda még egy korábban tartott konferencián arra szólította fel a beszállítóit, hogy segítsék a vállalatot a gépjárműkínálat csökkentésében és a típusok leegyszerűsítésében. Ehhez általánosabb, egyszerűbb alkatrészekre van szükség – a változás pedig minden elemet érint, kezdve a motoroktól és a sebességváltóktól az ajtófogantyúkig, a visszapillantó tükrökig, illetve a különböző kapcsolókig egyaránt.
A vezérigazgató emellett kijelentette, hogy 2025-ig a globális piaci modellekhez elérhető extrák kétharmadát megszüntetik, és a regionális modellek számát is jelentősen redukálják. A mérnökök munkaterhelését egyharmadával csökkentenék annak érdekében, hogy több időt fordíthassanak a különböző jövőbeli technológiák fejlesztésére.
Kutatás és fejlesztési részleg beolvasztása az anyavállalatba
Annak érdekében, hogy a szakemberek hatékonyabban együtt tudjanak működni a beszerzés, a gyártás, a minőségbiztosítás, valamint az értékesítés és a marketing részlegekkel, a vezérigazgató a kutatás-fejlesztésért felelős Honda R&D beolvasztására készül a Honda Motorba. Néhány vezetőt pedig már menesztettek pozíciójukból.
Az új technológiák megjelenése megköveteli, hogy a Honda műszaki részlege kevésbé önállóan járjon el a K+F tevékenységekben |
A kutatás-fejlesztés részleg beolvasztása elősegíti a minőség és hatékonyság növelését. A Honda K+F és mérnöki egységei várhatóan 860 milliárd japán jent költenek ebben a pénzügyi évben, ami a várt bevétel 5,5 százaléka.
Egyes források szerint pedig a vállalat további céljai között szerepel, hogy következő években kétharmadával csökkentsék a globális visszahívásokat a 2017 évi 6 millió modellhez képest – olvasható az Automotive News oldalán.
Képek: hondanews.com, twitter.com