Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újabb pofont kapott a Volkswagen a dízelbotrány miatt
Az amerikai Ohio legfelsőbb bírósága kimondta, hogy az állam beperelheti a Volkswagent, amiért az a dízeljárműveinek túlzott nitrogén-oxid-kibocsátásával megszegte Ohio előírásait. Az eljárás eddig példátlan és gyakorlatilag kigazdálkodhatatlan összegű büntetéssel fenyegeti a német autógyártót.
A bíróság ítélete szerint a szövetségi tiszta levegőről szóló törvény nem tiltja az USA államainak, hogy maguk is kártérítést követeljenek a túlzottan szennyező járművek után.
A Volkswagen jelezte, hogy az Amerikai Egyesült Államok Legfelsőbb Bíróságánál fog fellebbezni, míg az ohiói döntésről azt mondta, hogy az „szabályozási káoszt” eredményezhet, az állami és szövetségi hatóságokat pedig egymást átfedő hatáskörökkel ruházza fel az emissziószabályozásban.
A VW egyébként idén januárban már egyszer az amerikai legfelsőbb bírósághoz fordult, azt kérve, hogy semmisítsék meg az alaszkai Anchorage-ban született ítéletet, mely szerint a szövetségi kormányon kívül az ország államai és önkormányzatai is büntetést szabhatnak ki a kibocsátási előírásokat be nem tartó gyártókra.
Régóta húzódó ügy, veszélyes következményekkel
Az ohiói az egyike azon, a VW 2015-ös dízelbotrányához kötődő ügyeknek, amik még mindig nem zárultak le. Ohio 2016-ban perelte be a német autógyártó óriást annak ott értékesített vagy lízingelt, csalószoftverrel ellátott járműveire alapozva.
Ohio, a VW egy még korábbi becslése szerint annak 14 ezer manipulált kibocsátású autója után napi 350 millió dollár büntetést róna ki, ami azt jelenti, hogy a Volkswagennek több éven keresztül évi több mint 127 milliárd dollárt kellene fizetnie.
A Reuters cikke szerint Michael Donnelly, aki a hét bíró közül egyedüliként találta Ohio perkeresetét a szövetségi törvénnyel szembe menőnek, közölte, hogy a Volkswagent elméletileg egybillió dollárnál is többre büntethetik.