Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újabb halálos Tesla-baleset miatt indult vizsgálat
Egy újabb olyan baleset ügyében indult vizsgálat az Egyesült Államokban, amiben egy olyan Tesla volt érintett, mely a tragikus kimenetelű eset idején vélhetően aktivált Autopilot rendszerrel közlekedett.
Az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) 2016 óta immáron a 35. vizsgálatát kezdi meg olyan balesetekkel kapcsolatban, melyek megtörténtekor Teslák gyaníthatóan a részlegesen önvezető rendszerüket használva közlekedtek. Ezekben a balesetekben legalább 17 ember vesztette életét.
A legújabb nyomozás tárgyát egy júliusi Virginia állambeli baleset képezi, mikor is a Tesla egy kamion félpótkocsijának ütközött oldalról, a prókocsi alá gyűrve magát.
A balesetet követően a rendőrség közleményt adott ki, amiben közölték, hogy az elektromos autó sofőrje életét vesztette a balesetben, arra azonban nem tettek utalást, hogy a jármű Autopilot rendszere aktiválva lett volna az eset idején. A rendőrség részéről ugyanakkor hozzátették, hogy közúti baleset gondatlan okozása miatt vádat emeltek a kamion vezetője ellen.
Még várni kell az első eredményekre
Az NHTSA eddigi vizsgálatai közül legalább kettőt indítottak olyan balesetek miatt, melyeknél egy Tesla az utat keresztező kamion félpótkocsija alá hajtott. A szervezet azonban egyelőre egyik nyomozása eredményét sem hozta nyilvánosságra, ezért a mostani vizsgálat kimenetelét is nehéz megjósolni.
A The Detroit News beszámolója szerint az egyes baleseti ügyek mellett az NHTSA az elmúlt három évben legalább hat egyéb biztonsági jellegű vizsgálatot is kezdett Tesla márkájú gépkocsikhoz kapcsolódóan. Ezen eljárások hátterében többek között ok nélküli vészfékezés, felfüggesztési problémák, leváló kormánykerekek, illetve azon eshetőség áll, hogy az Autopilot parkoló megkülönböztető jelzést használó járműveknek vezetheti az autót.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!