Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Áprilisban kilőtt az újautó-piac
2024.05.03 10:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új taggal bővül a Q család
Az Audi szerint a Q2 a mindennapok és a szabadidős programok ideális nagyvárosi autója.
Összesen hatféle, három TFSI és három TDI erőforrással kínálja a modellt, amelyek a 85 kW (116 LE) és 140 kW (190 LE) teljesítménytartományt ölelik fel és a „rightsizing” elvét követik. Ez az adott járműkategória, az összlökettérfogat, a teljesítmény, a forgatónyomaték és a mindennapos gazdaságosság összhangját jelenti. A motorok összlökettérfogata 1,0 és 2,0 liter között alakul. A Q2 palettájának legkisebb benzines tagja az 1.0 TFSI, amely 999 köbcentiméteréből 85 kW (116 LE) teljesítményt és 200 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál.
Ezt követi az 1.4 TFSI (110 kW/150 LE) a COD (cylinder on demand) automatikus hengerlekapcsolás rendszerével. Ez a hatfokozatú manuális sebességváltó esetében a 2000 és 3200 percenkénti fordulatszám közötti tartományban 100 newtonméterig terjedő részterhelés alatt és motorfék-üzemben önműködően leállítja a második és a harmadik hengert. Amennyiben a hajtásláncban a kettős tengelykapcsolós váltómű dolgozik, a hengerlekapcsolásra már 1400 és 3200 percenkénti fordulatszám között sor kerül. Az S tronic sebességváltóval e motor 100 kilométerenkénti átlagfogyasztása 5,2 liter, kilométerenként 119 gramm szén-dioxid kibocsátása mellett. A benzines motor a 2.0 TFSI (140 kW/190 LE), amely számára új égésfolyamatot dolgoztak ki az Audi mérnökei. A négyhengeres aggregát így részterheléskor a „downsizing” konstrukciók üzemanyag-fogyasztási előnyeit kínálja, míg a magasabb terhelési tartományokban maradéktalanul kiaknázza a nagyobb lökettérfogatú motorok lehetőségeit. Ennek megfelelően teljes fordulatszám-tartományában kiváló gazdaságossági és teljesítményparaméterek jellemzik.
Dízel belépőmotorként az erőteljes, 1,6 literes négyhengeres szolgál, 85 kW (116 LE) teljesítménnyel. A csúcsot itt a 2.0 TDI jelenti, amely két teljesítménylépcsőben is kapható: elsőkerék-hajtással 110 kW (150 LE), míg a quattro összkerékhajtással 140 kW (190 LE) teljesítménnyel és az S tronic sebességváltóval. A kimondottan agilis menettulajdonságok ellenére ez esetben is feltűnően takarékos erőforrásról van szó.
Az 1.0 TFSI motorral és manuális sebességváltóval a kompakt SUV-modell mindössze 1205 kilogramm. Az utascella masszív alapjául formaedzett acélkomponensek szolgálnak, nagy szilárdságot kölcsönözve számára. A magas fokon rezgéscsillapított karosszériaszerkezetnek, illetve az aeroakusztika és aerodinamika terén az Audi rendelkezésére álló széles körű tudásnak és tapasztalatoknak köszönhetően az utastér zajszintje különösen alacsony. A Q2 cw-értéke egy SUV-modell esetében kiváló, mindössze 0,30.
A kompakt SUV-modell az Audi székhelyén, Ingolstadtban gördül le a szerelőszalagról, júliustól rendelhető és 2016 novemberében érkezik az európai piacra.