Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új szolgáltatással bővült idén a Magyar Suzuki
Béremelések, piacvezetői pozíció és új szolgáltatás – ezek a Magyar Suzuki jubileumi évének pozitív oldalai, de közben egy csúnya botrány is érintette a gyárat, és a háború sem kerülte el a japán OEM hazai leányvállalatát.
Harminc évvel ezelőtt, 1992-ben gördültek le az első Suzukik az esztergomi gyártósorokról, abban az évben ezer. Ma naponta több száz Suzuki készül a gyárban, és rendre a Suzuki a piacvezető a magyar újautó-eladásokban, így volt ez tavaly is, azt viszont máig nem tudjuk, hogy 2022-ben is megőrizte-e ezt a pozícióját a gyártó.
Az idei mindenesetre jól indult Esztergomban: márciusban az Üzemi Tanáccsal folytatott egyeztetést követően a vállalat januárig visszamenőlegesen átlagosan 12 százalékkal emelte a béreket az esztergomi gyárában. Ha ez nem lenne elég, az évet egy komoly béremelés bejelentésével zárta a Magyar Suzuki, 2023-ban átlagosan húsz százalékkal nő az esztergomi gyár dolgozóinak bére.
Voltak azért problémák is idén
Az orosz-ukrán háború negatív hatásai elérték a Suzukit is, de ez a negatív hatás nem volt egyedi, lényegében minden autógyártó találkozott ezzel a kihívással. A Suzuki márciusban felfüggesztette az orosz exporttevékenységét.
Nyilván nem örültek a Suzukinál, amikor azt a hírt kellett megerősíteniük, hogy az általuk korábban gyártott dízeljárművekkel kapcsolatban vizsgálat folyik a Stellantis dízelbotrányával összefüggésben. A Suzukinál egyelőre ebből nem lett nagyobb botrány.
Szintén nem volt túl jó hír a Suzuki háza tája felől, hogy novemberben gyengülő fékhatás miatt díjmentes javításra hívta vissza egyes Vitara és SX4 S-Cross modelljeit a Suzuki, az akció 66 ezer magyarországi vásárlót érintett.
Zöldül az esztergomi gyár
Bár a következő években még biztosan nem debütál az első esztergomi elektromos autó, ez nem jelenti azt, hogy a Suzuki ne zöldülne. Egyrészt az elérhető hibridautókkal is sokat tesz a környezetvédelemért a gyártó, másrészt a gyártás során használt anyagok előállítási folyamatai is zöldülnek.
Az S-Cross hűtőmaszkját egészen pontosan a Mitsubishi Chemical Durabio nevű bioalapú polikarbonátjából gyártják. A Suzuki valójában már korábban is épített Durabióból álló komponenseket autóiba, ám kizárólag az utastérbe. A Durabio alapját növényből kivont izoszorbid képezi. Jellemzői megfelelnek a hasonló konvencionális műszaki műanyagokénak, ideértve a fizikai behatásokkal, például, karcolásokkal, időjárással és hővel szembeni ellenállóságot is.
Esztergomból Európának
A most debütáló Suzuki Connect egy opcionális szolgáltatás, melyet a Suzuki újautó-vásárlói pluszban igényelhetnek járművásárláskor egy évre díjmentesen. Az iOS 15.0 és Android 8.0 vagy ezeknél frissebb operációsrendszer-verziókra optimalizált alkalmazás a jármű adatkommunikációs modulját (DCM) használja. Követhetjük vele járművünk állapotát egyéb valós idejű kényelmi funkciók használata mellett. Karbantartással kapcsolatos információkkal és figyelmeztető értesítésekkel szolgál. Probléma észlelése esetén például a diagnosztikai információkat is megoszthatjuk a regisztrált Suzuki kereskedővel, illetve szervizzel.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!