Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Áprilisban kilőtt az újautó-piac
2024.05.03 10:19Bezárja marosludasi gyárát a Leoni
2024.05.03 09:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új szelek fújnak a Fiat-Chryslernél
Az olasz-amerikai Fiat-Chrysler jelenlegi vezérigazgatója véghez vitte utolsó célját is a konszernnél, június végére adósságmentes lesz a vállalat. Sergio Marchionne vázolta a konszern jövőbeli stratégiáit is.
– Nincs több adóssága a Fiat Chryslernek. Ez egy fontos mérföldkő a strukturális gyengeségek javításában, mivel ezek éveken keresztül terheltek minket – mondta el a 65 éves vezérigazgató, aki 2004-ben, az FCA legnagyobb fejetlensége közepette került a vállalat élére.
Marchionne új ötéves tervet vázolt fel, amivel mindenekelőtt a Jeepet, az Alfa Romeót, a Maseratit és a Ramot kívánják felpörgetni, ezek közül különösen a Jeep terepjárók eladásainak kellene alaposabban megnövekedni. Az olasz magmárka, a Fiatra is pozitív korszak várhat. Ezen kívül a konszern az elektromos autókra, és az autonóm vezetésre fordít nagy energiát.
Marchionne elmondta, Európában a Fiat csupán néhány modellt, az elektromos 500-at, a Pandát, az 500 Giardinierát és a Puntót fogja értékesíteni, annak megfelelően, hogy a márka az európai miniautó szegmensben dominál. Az 500 volt tavaly a kontinens legkedveltebb mini autója, amit a Panda követett a listán.
A Tipo család eladásai megszűnnek az EU-ban. Az elektromos 500-as az USA-ban is bemutatkozik majd, illetve lesz egy 48 voltos, lágy hibrid verziója is. A 124 Spider is a kínálatban marad, főleg, ha a konszern már ennyit küzdött a Mazdával közös fejlesztésén. Az új modellek gyártási helyszíne egyelőre még ismeretlen. A tájékoztatóban Marchionne a konszern gyenge SUV/crossover szegmensével nem foglalkozott.
A vállalat szerint a gyártókapacitások teljes kihasználtsága 2022-re várható Európában. Az átalakítás során várhatóan megszüntetik azokat a tömegpiaci termékeket, melyekben nincs meg potenciál a ráfordított költségek megtérítésére.
Marchionne bejelentését pozitívan fogadták a tőzsdék is, a gyártó részvényeinek értéke 4 százalékkal emelkedett.