Gyártók Új modellt és vezetőváltást hozott a Suzuki jubileumi éve

Új modellt és vezetőváltást hozott a Suzuki jubileumi éve

Pörge Béla | 2022.01.01 08:22

Új modellt és vezetőváltást hozott a Suzuki jubileumi éve

Fotó: Magyar Suzuki

Már önmagában azért jeles év volt az idei a Magyar Suzuki Zrt. számára, hogy alapításának harmincadik évfordulóját ünnepelte az esztergomi gyár. Emellett továbbra is a legnépszerűbb hazai autómárkának számít a Suzuki, amely ráadásul egy megújult modellt is bemutatott az év végén. Persze minden nem alakult fényesen Esztergomban sem, hiszen a chiphiány nem kerülte el a Suzukit sem.

Akár a havi, akár az éves újautó-értékesítéseket nézzük, általában a Suzukit találjuk az élen Magyarországon – modellre bontva és márka szerint is - persze nem mindig, és nem is egyeduralkodó a vállalat, ám mégsem nevezhető meglepetésnek, hogy 2021 első hónapjában is a Suzuki autóiból adták el a legtöbb Magyarországon – 1473 darabot. A legnépszerűbb modell hazánkban a Suzuki Vitara volt, az esztergomi SUV-ból 653-at adtak el ekkor.

A Vitara népszerűsége persze nem állt meg januárban: az esztergomi szabadidő autót választották az Év Magyar Autójának az Autós Nagykoalíció (ANK) és a Járműipar.hu által szervezett versenyen. A modell 22 márka 48 jelölése között tudott nyerni.

Változások a munkahelyen

Februárban átlagosan nyolcszázalékos béremelést hajtott végre a vállalat – az operátok bére nőtt a legnagyobb mértékben, az ő fizetésük 15 százalékkal emelkedett. Az elmúlt négy évben az esztergomi vállalat 65 százalékkal növelte a fizikai, 43 százalékkal pedig az irodai dolgozók alapbérét.

Május elsejével új vezérigazgató került a magyar Suzuki Zrt. élére: Atsumi Masato váltotta Abe Yoshinobut, aki a Suzuki Motor Corporation globális autós üzletágának marketing divízióján folytatja karrierjét a Suzuki Csoporton belül. A japán Nagoya Egyetemen végzett közgazdász Atsumi Masato frissdiplomásként csatlakozott a Suzuki Csoporthoz 1987-ben, Európával pedig 2012-től kezdődően került kapcsolatba. Az 57 éves vezető magyarországi kinevezése előtt az európai személygépkocsi értékesítésért felelt.

Küzdelem a járvánnyal és a válsággal

A Magyar Suzuki tevékenyen kivette a részét a vírus elleni küzdelemből, miután a cég saját oltópontot alakított ki április végén, így a Suzuki dolgozóinak lehetősége volt helyben oltatnia magát a koronavírus-járvány ellen. Emellett persze a Suzukinál is rendszeresek a belső tájékoztatók a védekezés lehetőségeiről és fontosságáról, a higiéniás szabályokról, illetve a megfelelő maszkviselésről.

A 2021-es esztendő másik nagy válsága a chiphiány, illetve az alkatrész-ellátás nehézsége volt. Ez a Suzukit sem kerülte el, sok más autógyárhoz hasonlóan az esztergomi üzem is leállásra kényszerült. A Suzuki gyártósorai szeptember első felében álltak le két hétre. A szünetben karbantartási és felújítási munkákat végeztek a gyárban.

Nagy évforduló

Az idei évben ünnepelte fennállásának harmincadik évfordulóját a Magyar Suzuki. Ez az egész magyar járműgyártás számára jeles esemény, hiszen 1991-ben ötven év kihagyás után indult újra az autógyártás hazánkban – azóta persze más cégek is követték a Suzuki példáját, de a japán vállalat úttörő volt a korai megjelenésével.

Harminc év távlatából már elmondhatjuk, hogy bejött a kockázatvállalás a Suzukinak: a piacra olcsó, egyszerű modellekkel betörő vállalat mára hibridhajtású szabadidős terepjárókat (SUV) gyárt Esztergomban, de még mindig szem előtt tartva a megfizethetőséget. A Suzuki a legnépszerűbb márkának számít hazánkban, a márkafejlődés íve pedig egészen impozáns – az olcsó keleti autók leváltását szolgáló modellektől mára a nyugati prémiumkategóriás gyártókkal a versenyt felvevő SUV-ig jutott a Suzuki. A Vitara minőségét jól mutatja egyrészt a népszerűsége, másrészt az is, hogy a kormány a munkavédelmi ellenőrzésekhez negyven ilyen autót vásárolt az idén, de más állami szervek – például a Honvédség – is használják ezt a modellt.

Fejlesztések

Bár folyamatosan zajlanak a fejlesztések az esztergomi gyárban, a Magyar Suzuki számára az egyik legjelentősebb idei esemény mégis az év utolsó heteire maradt. November 25-én, online bemutató keretein belül debütált világszerte az új S-Cross. Az esztergomi gyártású jármű értékesítése az év végén kezdődik Európában, de Latin-Amerika, Óceánia és Ázsia számára is forgalmazzák majd. Az új S-Cross a Suzuki összkerékhajtású SUV-k legújabb, négy-kerékhajtású (4WD) modellje, melyben a gyártó ötvözte a kényelmet a SUV-stílussal.

Az új S-Cross online világpremierjén a cégcsoport elnöke, Toshihiro Suzuki további bejelentést is tett: a Suzuki az új modellt hibrid változatban is elérhetővé teszi a jövő év második felétől, azaz bővül az esztergomi gyár hibrid típuspalettája.

Tetszett ez a cikk? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink