Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Öt tanulság a Pekingi Autószalonról
2024.05.06 16:19Változások lesznek a Volvo élén
2024.05.06 15:20Akkumulátor-összeszerelő üzemmel bővül a BMW gyára
2024.05.06 13:18Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új márka a semmiből: bemutatkozik az INEOS
Az INEOS első autója, a Grenadier terepjáró a semmiből születik meg, hiszen a cég korábban nem gyártott autót. Az INEOS hagyományok és múlt nélkül próbál meg felépíteni egy ellátási láncot, amiben ráadásul a koronavírus-járvány is megnehezíti a dolgukat. Mégis úgy látják, hogy rengeteg lehetőség áll előttük.
Az INEOS első modellje, a Grenadier egy londoni pubról kapta a nevét, ahol annak idején az autó ötlete megszületett. A Grenadier kombi és pickup változatban is rendelhető lesz 2021 végétől, dízel és benzines hajtással is, egyaránt háromliteres, hathengeres motorral, melyet a BMW szállít az INEOS számára. A 2021 végi megjelenés egyelőre még korántsem biztos, azonban a semmiből építkezve így is sokáig jutott már a brit vállalat.
Marko Weishaar, az INEOS ellátási láncért felelős vezetője korábban a Siemesnél dolgozott, és úgy látja, óriási hiba lett volna, ha kihagyja a lehetőségét annak, hogy egy európai OEM startuphoz csatlakozzon. Szerinte az INEOS pontosan a fősodor ellentettje, és minden hagyományos eljárási módot megkérdőjeleztek a cég felépítése közben.
Nincs tapasztalatunk autók százainak vagy ezreinek a legyártásában kellős közepén vagyunk a járműfejlesztésnek és az ellátási lánc építésének. Ez egy nagyon izgalmas helyzet – fogalmazott.
Könnyebben a semmiből építkezni
Steve Hayes, a cég logisztikai vezetője korábban a Dyson Automotive-nál dolgozott, a porszívógyártó vállalat elektromos autójának ellátási láncáért felelt. Az a projekt végül nem jött össze, de Hayes sokat tanult a cégnél arról, milyen a semmiből kiépíteni a kapcsolatokat, felépíteni egy ellátási láncot.
Hayes szerint könnyebb egy startup dolga, mint egy olyan nagy cégé, ami megpróbálja átalakítani az arculatát. Ugyanakkor kiemelte, hogy a tapasztalat sokat számít, hiszen az előző modellek alapján könnyebb egy új autót legyártani.
Mint fogalmazott, az INEOS nem fér hozzá annyi adathoz, mint a nagy cégek, viszont tapasztalt szakemberek dolgoznak a vállalatnál, akik képesek arra, hogy a rendelkezésre álló adatokat a lehető leghatékonyabban tudják elemezni, és így pontosan tudják felmérni a gyártás költségeit.
Sokat ér a partnerség
Az INEOS nem szeretne minden munkát kiszervezni, de ettől függetlenül még bőven élnek ezzel a lehetőséggel is, a feladatok nagyjából felénél. Emellett fontosnak tartják, hogy olyan cégekkel alakítsanak ki partnerséget, akiknek az adott területen megfelelő tapasztalatuk van. Még nem kaptak választ minden szóba jövő partnertől, de például a BMW szállítja majd a motorokat a Grenadier modellekhez.
A koronavírus gondokat és lehetőségeket is hozott
A járványhelyzet egyrészt számos szerződésnél okozott késéseket, vagy akár fel is kellett mondani megállapodásokat a járvány miatt. Másrészt az INEOS-nak a járvány miatt lehetősége lehet arra is, hogy olyan már létező létesítményeket használjanak, ahol üresedés van vagy lesz a kialakult válság miatt. Ilyen például a Hambach-ban található Mercedes-üzem, melynek használatát komolyan fontolgatja a brit cég.
Weishaar az Automotive News-nak adott interjújában kiemelte, hogy a 2021-es dátum egyáltalán nem biztos a Grenadier megjelenését illetően.