Gyártók Új gyártási folyamaton dolgozik a Tesla

Új gyártási folyamaton dolgozik a Tesla

autopro.hu/R.K.E. | 2024.04.10 08:18

Új gyártási folyamaton dolgozik a Tesla

Fotó: Tesla

A Tesla masszívan csökkenteni akarja a költségeket és jelentősen fel akarja gyorsítani a gyártást a kisebb elektromos autók új platformjával. Sajtóértesülések szerint olyan új gyártási folyamatot vizsgál, amely a feje tetejére állíthatja a korábbi iparági szabványokat.

Az „unboxing" nevű új gyártási folyamat alapjaiban változtathatja meg az iparágat. Ez egy összeszerelőszalagok nélküli gyárat jelent, drasztikusan kevesebb alkalmazottal és lényegesen több automatizálással. Az unboxingnak lehetővé kellene tennie, hogy az autókat belülről kifelé építsék, nem pedig kívülről befelé, mint eddig – és így nemcsak gyorsabban, hanem olcsóbban is gyártani lehessen őket.

Állítólag maga a Tesla is meghívott iparági elemzőket egy gyárlátogatásra az austini Giga Texasba, hogy népszerűsítse az új gyártási módszert. A belsőleg „NV9X" néven is ismert projekt nagyrészt titkos, és maga Elon Musk irányítása alatt áll.

Rugalmas moduláris gyártás lineáris összeszerelés helyett

A Tesla folyamatosan feszegeti a gyártástechnológia határait. Maga a gyártás is olcsóbbá válhat az új moduláris építési módszerrel, mivel 40 százalékkal kevesebb személyzetre van szükség, és az autók 25 százalékkal gyorsabban készülhetnek. Ahelyett, hogy a karosszériát gyártanák le, egy darabban lefestenék, majd a járműbe beépítenék az olyan alkatrészeket, mint a hajtás és a belső tér, a présüzemben például csak az oldallapokat, az ajtókat és más egyedi alkatrészeket gyártják le és festik le.

Ugyanakkor a padlólemez, valamint az első és hátsó elemek egymástól függetlenül az öntödében készülnek. Az összeszerelés során a személyzet és a robotok az akkumulátorral ellátott alaplemezre alapozva építik össze a járművet a belső térrel együtt. Mivel a karosszéria még nincs útban, a munka ergonomikusabb az emberek számára, és robotokkal könnyebben automatizálható, ami csökkenti a költségeket.

Nem világos azonban, hogy a Tesla hogyan kívánja megoldani az ezzel a gyártási megközelítéssel járó néhány kihívást. Például a vázat és a karosszériaelemeket a végén stabilan össze kell rögzíteni anélkül, hogy a már összeszerelt belső tér megsérülne - nem véletlen, hogy a karosszéria hegesztési munkáit a többi alkatrész beépítése előtt fejezik be. Ha pedig az egyes festett alkatrészeket ahelyett, hogy az összeset egyszerre, egy merülő tartályban festették volna le, nem csak a színben lehetnek finom különbségek, de a korrózióvédelem is sérülhet – írja az electrive.com.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink