Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Jó pénzt kaphatnak a diákmunkások - már akiket nem vált ki egy robot
2024.06.03 16:23Változás a KPMG vezetőségében
2024.06.03 15:18Genfi Autószalon: élt 119 évet
2024.06.03 14:17Új vezetőt neveztek ki a makói Continental élére
2024.06.03 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Több tízezer dolgozójától válna meg a Stellantis
A Stellantis autógyártó konszern bejelentette, hogy nem kevesebb mint 33.500 Egyesült Államokban foglalkoztatott munkatársa számára ajánlj az önkéntes távozást támogató csomagot, az elektrifikációt nevezve meg a létszámcsökkentés okaként.
A 14 autómárkát egy fedél alatt tudó konszern 31 ezer óraalapon fizetett, illetve 2500 fix bérezésű alkalmazottjának nyújtana ösztönzőcsomagot, amennyiben a cégtől való önkéntes távozás mellett döntenek. Az nem derült ki, hogy legalább mennyi pozíciót kíván megszüntetni a vállalat.
Mark Stewart, a Stellantis működési vezetője e-mailben értesítette a dolgozókat a létszámcsökkentésről. Mint kifejtette, a folyamatok áttekintése „nyilvánvalóvá tette, hogy hatékonyabbá kell válnunk.”
A Reuters által idézett levélben Stewart egyértelművé tette, hogy az intézkedés hátterében az elektrifikáció áll. „A verseny kemény, és az elektrifikáció költsége nem terhelhető a vásárlóra.” – írta. Egyúttal aláhúzta, hogy készek áldozatokat hozni a villanyautó-piaci vezetőszerep érdekében: „Nyilvánvalóvá szeretném tenni, hogy győzedelmeskedni szeretnénk ezen a piactéren.”
Visszataszító lépés
A leépítés hírére reagálva Shawn Fain, a vezető amerikai autóipari szakszervezet, a United Auto Workers elnöke éles kritikát fogalmazott meg a Stellantis-szal szemben.
„A Stellantis szándéka, hogy állások ezreit szüntesse meg miközben több milliárdnyi profitot zsebel be, visszataszító. Ezzel arcon köpik a tagjainkat, a családjaikat, a közösségeiket, és az amerikai embereket, akik 15 éve megmentették ezt a vállalatot.”
Nem most kezdődött
A Stellantis még februárban határozatlan időre leállította egyik autógyárát Illinois államban. A konszern akkor szintén az elektromos autók magasabb előállítási költségeit tette felelőssé.
A konszern Európában is leépít az elektrifikáció miatt. Idén mintegy kétezer olaszországi pozíciót számolna fel, miután tavaly egyszer már megvágta a helyi dolgozói állományát.
Más OEM-ek ugyancsak létszámcsökkentéseket jelentettek be az idén. A General Motors április elején közölte, hogy körülbelül 5000 alkalmazottja egyezett bele a távozásba, nem sokkal korábban, februárban pedig másik néhány száz pozíció megszüntetését jelentette be.
A Ford szintén februárban jelezte, hogy a vártnál is több, 3800 európai, többségükben németországi dolgozójától válik meg. A gyártó az elektrifikáció jelentette változásokkal magyarázta a létszámcsökkentést, de az attól független hatékonyságnövelés és költségcsökkentés is az okok között lehet.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!