Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Tesla-rivális autót dobhat piacra a Peugeot
2024.05.03 04:20Bővítik a zalaegerszegi autóipari tesztpálya műhelyszárnyát
2024.05.02 17:17Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Több évtizedes mélységben a francia újautó-eladások
Majdnem másfélmillióra esett vissza az újautó-eladások száma Franciaországban, ami 1975 ót a legalacsonyabb szint. A francia piac – másokhoz hasonlóan – a chiphiánytól, az inflációtól és szállítási problémáktól szenvedett.
A 2022-es esztendőben 7,8 százalékkal esett vissza Franciaországban az újautó-piac, ami azt jelenti, hogy valamivel több, mint másfélmillió autót adtak el újonnan az országban. Ennél kevesebb új autó utoljára 1975-ben talált gazdára Franciaországban – viszont sokkal magasabb értékre 2023-ban sem lehet számítani.
Ha a hajtásmódok alapján osztjuk fel a piacot, azt látni, hogy a lágy hibridek és a tisztán elektromos autók növelni tudták részesedésüket, a többi mód viszont visszaesett: még mindig óriási előnnyel a benzinesek uralják a francia piacot, de a 2022-ben újonnan regisztrált 568.880 autó 14,8 százalékos visszaesés 2021-hez képest, a benzinesek piaci részesedése pedig 37,2 százalékra csökkent negyvenről. Második helyen a hibridek állnak 332 ezer autóval és 21,8 százalékos részesedéssel, igaz, ezen autóknak csak egyharmada plug-in hibrid, vagyis olyan autó, ami tölthető külső forrásból.
A dízelek óriásit zuhanva már csak 15,6 százalékos piaci részesedésnél tartanak, az értékesített 239.111 példány pedig alig előzi meg a 203.121 tisztán elektromos autót – utóbbi kategória piaci részesedése 13,3 százalék.
Megőrizte elsőségét a Peugeot
Bár a piaci átlagnál is nagyobbat, 14,1 százalékot estek vissza a Peugeot eladásai, a francia OEM így is a legnépszerűbb gyártó volt az országban, azaz megőrizte tavalyi elsőségét. 2021-et megelőzően utoljára 1939-ben adott el több autót Franciaországban a Peugeot, mint a Renault – utóbbi gyártó 2021-hez hasonlóan tavaly is második lett, eladásai 12,1 százalékkal csökkentek.
A Renault leányvállalata, a Dacia végzett a harmadik helyen, 8,6 százalékot javítva tavalyi számain, és ezzel óriásit előrelépve, többek között a Citroënt is megelőzve – a harmadik legnagyobb francia gyártó így a negyedik helyre szorult, 8,5 százalékos piaci részesedéssel, ami a valaha volt legrosszabb eredménye.
A Toyota megelőzte a Volkswagent és ötödik lett, a VW hatodik, a Mercedes hetedik, rajtuk kívül a Hyundai, a Ford és a Kia fértek be a top tíz legnépszerűbb márka közé Franciaországban.
Még mindig a Peugeot 208 viszi a pálmát
Harmadik éve a Peugeot 208 a legnépszerűbb modell Franciaországban, és ha minimálisan is (0,9 százalékkal), de tavaly növelni tudta eladásait. A Dacia Sandero jött fel a második helyre, ami óriási dolognak számít, főleg úgy, hogy 12,8 százalékkal kevesebbet adtak el belőle, mint tavaly. A Harmadik a Renault Clio lett, melynek eladásai közel 25 százalékkal zuhantak be – 1990 óta nem fordult elő, hogy a Clio név ne az első vagy a második helyen álljon a legnépszerűbb francia modellek listáján.
A top tízben a kilencedik Dacia Duster kivételével csak francia autókat találunk, ha pedig a Renault román leányvállalatát is franciának vesszük, akkor a Toyota Yaris volt a legnépszerűbb külföldi autó az országban – derül ki a bestsellingcarsblog összessítéséből.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!