Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Körvonalazódnak a Nissan európai tervei
Újabb részletek láttak napvilágot a Nissan átszervezési tervéről, melynek hivatalos ismertetése május 28-án várható. A japán autógyártó több modelljét is kivezetheti európai kínálatából, csökkentené az angliai üzemében termelt járművek számát, illetve mélyebb együttműködést alakítana ki francia partnerével, a Renault-val.
Azt már régebben megtudhattuk, hogy a Nissan kisebb szerepet szánna az európai piacnak, ahova globális értékesítéseinek mindössze tizede köthető. Ahogy korábban, úgy most is a vállalat hozzájárulása nélkül, névtelenül nyilatkoztak bennfentesek a működés optimalizálását célzó tervekről. A három személy a Reutersnek elárulta, hogy habár az európai eladások erőteljes növekedése valószínűtlen, a márka továbbra is fenn fogja tartani jelenlétét, hogy lépést tarthasson az előírásokkal, egyúttal megőrizze technológiája versenyképességét.
Anglia mint SUV-gyártó központ
Az angliai Sunderland városában lévő üzemben a termelés a korábbi három helyett csak kettő műszakban fog folyni. Az üzemben a Nissan Qashqai és Juke SUV-k mellett a Renault Kadjar és Capture szabadidő-autók is készülhetnek majd. Az egység jövője jelenleg attól függ, hogy az EU és az Egyesült Királyság milyen kereskedelmi megállapodást köt majd, a Nissan azonban arra számít, hogy nem lesz szükség a gyár bezárására.
Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, a barcelonai termelőegység bezárása is felmerült, ahol a Navara pickup, a Pulsar, valamint az NV200 és e-NV200 furgonok készülnek.
Gyökeresen átalakul a kínálat
Az elsődleges szerepet a Qashqai, Juke és X-Trail SUV-k kapnák, kiegészítve az Ariya, Japánban készülő akkumulátoros elektromos SUV-val, melynek értékesítése hamarosan el is kezdődhet. A modellpalettát néhány módosított, Nissan márkanév alatt forgalmazott Renault furgon és kisebb méretkategóriájú autó egészítené ki.
Másfelől viszont több típustól is el kell, hogy búcsúzzanak majd az európai vásárlók. Ezek között lehet a Navara, illetve a 370Z és GT-R sportautók is.
Mélyebb kooperáció az egyediség megőrzése mellett
A Nissan és a Renault eddig nem tudta kiaknázni a szövetségükben rejlő teljes potenciált, mivel nem sikerült megállapodásra jutni a felelősségi köröket illetően. A legújabb elképzelés szerint a kettő vállalat területtől függően „vezető” és „követő” szerepeket kapna.
A Nissané lenne a vezetői szerep Európában az SUV-k szegmensében, ugyanakkor „követő” lenne a kishaszonjárművek, valamint a városi kisautók kategóriáiban, a Renault átépített modelljeit használva.
Az új terv lehetővé tenni a kettő szövetségesnek, hogy megoszthassák a technológiáikat és gyártókapacitásaikat, miközben a fejlett technológiákat megtarthatnák, és a termékfejlesztést egymástól függetlenül végezhetnék, hogy ezáltal – ahogy az egyik nyilatkozó fogalmazott – a dizájn és a márkák megkülönböztethetőek maradjanak.
A Nissan korábbi vezetője, Carlos Ghosn célja a Nissan és a Renault kutatási, illetve fejlesztési tevékenységeinek összevonása volt, amit a japán félnél sokan elleneztek, mivel véleményük szerint azáltal a Renault kihasználhatná a Nissan felsőbbrendű műszaki képességét.