Gyártók Teljesen leépült a Mercedes és a Nissan együttműködése

Teljesen leépült a Mercedes és a Nissan együttműködése

autopro.hu/P.B. | 2022.08.25 07:22

Teljesen leépült a Mercedes és a Nissan együttműködése

Fotó: Nissan Official Global Newsroom

A Mercedes és a Nissan között 2014 óta tartó, motorgyártásra kiterjedő együttműködés a végéhez közeledik. A Nissan további értesítésig leállítja a termelést Decherdben, Tennessee államban lévő motorgyárában – közölte a Nissan North America szóvivője.

Egyelőre bizonytalan, hogy a 400 főt foglalkoztató üzem kap-e további megrendeléseket. Az alkalmazottakat más üzemekben helyezik el. A Mercedes-Benz szóvivője megerősítette, hogy „a Nissannal való együttműködés a decherdi gyárban megszűnik.” Augusztus elején a Mercedes tájékoztatta egyesült államokbeli márkakereskedőit, hogy a Decherdben épített négyhengeres turbómotor gyártását befejezik.

A Tennessee államban gyártott motort eddig a GLE-ben, valamint a Sprinter és Metris furgonokban használták. A motort a Mercedes fejlesztette, de a Nissan építette. A Nissan 2019-ig ezt a motort használta az Infinity Q50-ben.

Nem volt kihasznált az üzem

A decherdi motorgyárat 2014-ben avatták fel, az üzem az „Infiniti Powertrain Plant” nevet kapta. Abban az időben a partnerek 319 millió dollárt fektettek be. Az üzem éves kapacitása elérhetné a 250 ezer egységet is, 2021-ben azonban már csak 50 ezer motor készült itt.

Az együttműködés végével a két autógyártó között egy újabb együttműködési projekt zárul, amelyet Dieter Zetsche (Daimler) és Carlos Ghosn (Renault-Nissan) akkori vezérigazgatók kezdeményeztek. Ezzel alig maradt valami a Mercedes és a Renault-Nissan szövetség egykor virágzó kapcsolatából: csak a mexikói Aguascalientesben működik együtt a Mercedes és a Nissan az autógyártásban. A mindkét gyártó által használt üzemben a Mercedes az A-osztályú szedánokat és a GLB modelleket gyártja az amerikai piacra.

Ami maradt, annak is vége lehet

Kérdéses azonban, hogy ez meddig marad így: mint ismert, 2024-től megjelenik a Mercedes új kompakt autógenerációja, aminek már hárommal kevesebb tagja lesz. A Mercedes korábban bejelentette, hogy egyre inkább a luxusautók gyártása felé fordul, ennek jegyében például az A-osztály szedánja nem kap utódot.

Ugyanakkor a Mercedes Aguascalientesben alacsony költséggel tud gyártani az amerikai piac számára. Emiatt valószínűbb, hogy az üzemet nem fogja feladni egyik fél sem.

Ezzel szemben befejeződött a Nissan Navarára épülő Mercedes X-osztály gyártása, amelyet a barcelonai gyárban gyártottak 2017 és 2020 között. Az egykor Renault-val közösen fejlesztett kisautó, a Smart szintén a múlté a következő generáció a Mercedes partnerétől, Geelytől származik – írja az Automobilwoche.

A korábbi partnerség csak a Citan utódjával marad fenn, a T-osztályként is elérhető kisteherautó a Renault Kangoo-ra épült, és közösen fejlesztették ki, sőt, a modell a franciaországi Maubeuge-i Renault gyárban készül – kérdés, meddig.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink