Gyártók Telemetriai guruvá válik a Volkswagen

Telemetriai guruvá válik a Volkswagen

autopro.hu/B.B. | 2019.01.29 08:38

Telemetriai guruvá válik a Volkswagen

A németek a Volvo helyébe lépve lettek a WirelessCar többségi tulajdonosai, így gőzerővel folytatódhat a 44 milliárd eurós, saját digitális rendszerek fejlesztését célzó program.

Hirdetés

Az amerikai techóriás, a Microsoft és a német informatikai cég, a Diconium mellé újabb fontos partnert szerzett a Volkswagen a hálózati informatikai rendszerek fejlesztéséhez. Az autógyártó 75,1 százalékos tulajdonrészt vásárolt a Volvótól a WirelessCar mobilitási szolgáltatóban. A német konszern a telemetria-specialistáért 110 millió eurót (35,2 milliárd forintot) sem sajnált.

A WirelessCart 1999-ben alapította a Volvo azzal a céllal, hogy az egyre fontosabb V2V és V2I (jármű-jármű, illetve jármű-infrastruktúra) kommunikációs fejlesztésekkel előretörjön a járművek összekapcsolhatósági versenyében. A világszerte 370 informatikai szakembernek munkát adó szolgáltató saját technikai platformokat és digitális szolgáltatásokat fejleszt, rendszereit ma is 3,5 millió jármű alkalmazza, legyen szó távdiagnosztikai megoldásokról vagy épp útdíjfizetésről.

A Volkswagen egy ideje már igyekszik erősíteni digitális szolgáltatásait, a Microsofttal és a Diconiummal közösen a jövő járműgenerációinak hálózatba kötésén, illetve nagy hozzáadott értékű fogyasztói szolgáltatásokon dolgozik. A „Volkswagen Automotive Cloud” projekt célja nem kisebb, mint a konszern személygépjármű-márkáin keresztül a legnagyobb autóipari digitális ökoszisztéma kialakítása. A vállalat értékesítési vezetője, Jürgen Stackmann a következő években eurómilliárdos forgalommal számol csak a digitális szolgáltatások terén.

A WirelessCar fő feladata, hogy biztonságos és stabil infrastruktúrát teremtsen a különböző operációs és felhőalapú rendszerek között, amivel „a járművek jövőbeli szoftverarchitektúrájának alapvető eszközét” adhatja.

A VW még tavaly november közepén hirdetett meg egy 44 milliárd eurós (14 080 milliárd forintos), ötéves programot a digitalizáció, az autonóm járművek és az elektromobilitás jelszavakkal. A tervek szerint 2020-tól a gyártó évente ötmillió teljes mértékben hálózatba köthető járművet fog értékesíteni.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink