Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szoktatja az amerikaiakat az e-mobilitásra a Volvo
A kaliforniai Anaheimben megrendezett 2023-as ACT Expo kiállításon rengeteg feltűnő újdonságot jelentettek be az új teherautóival és a jövő mobilitási technológiáival kapcsolatban. A Volvo a nagy újdonságok helyett a meglévő kínálatát erősítette meg.
„Annyi újdonságot hoztunk az elmúlt években, hogy ezeket az újdonságokat át kellett ültetnünk a gyakorlatba” - mondta Fredrik Klevenfeldt, a Volvo Trucks North America marketingkommunikációs igazgatója. „Nem hozhatunk mindig csak híreket. Meg kell győződnünk arról, hogy amit bevezettünk, az szilárdan működik és az emberek befogadják.”
A Volvo Trucks új, Észak-Amerikára vonatkozó Volvo Blue „intelligens karbantartás” ajánlata az Európában már évek óta kínált háromszintű (Blue, Silver, Gold) szervizszerződések Amerikára szabott változata. Klevenfeldt szerint az észak-amerikai piac eddig nem volt túlságosan fogékony a szervizcsomagokra, mivel az ügyfelek hagyományosan saját műhelyükben vagy harmadik fél segítségével végezték a karbantartást és a javításokat.
Ez a hozzáállás az elektromos teherautókra való átállással és azzal a ténnyel változik, hogy egyes flottáknak gondot okoz a szakképzett szerelők megtalálása és megtartása - és annak biztosítása, hogy a megfelelő szerszámokkal, alkatrészekkel és berendezésekkel rendelkezzenek. Minden Észak-Amerikában értékesített Volvo VNR Electric vontatóhoz Volvo Gold csomag jár, egy átfogóbb, „lökhárítótól lökhárítóig" terjedő szerződés, amely mindent lefed.
A Volvo mostantól Blue szerződéseket kínál dízel teherautóihoz, amelyek szintén egyre bonyolultabbak - mondta Klevenfeldt.
Nem mindenkinek való az elektromos
Tavaly a Volvónak 18 elektromos járművekkel foglalkozó, tanúsított márkakereskedése volt Észak-Amerikában. Idén ez a szám 36-ra nőtt 19 államban, és további 56 helyszín van úton a minősítés felé.
Klevenfeldt szerint még azoknak az alkalmazottaknak is meg kell érteniük, akik nem dolgoznak közvetlenül a járműveken, hogy miben különböznek az elektromos járművek. „Meg kell érteniük, mit jelent, hogy a területen nagyfeszültségű elektromos teherautók vannak” – mondta.
Amikor egy elektromos teherautókkal foglalkozó, tanúsítvánnyal rendelkező kereskedő elkezd beszélgetni egy ügyféllel az elektromos teherautókról, az egyik első dolga felmérni, hogy a potenciális vevő mire használná az elektromos teherautót.
„Útvonalelemzést végzünk, megnézzük, hogy megvalósítható-e egyáltalán elektromos járművekkel a feladat” – tudatta Klevenfeldt. „Tudnak-e ma egy elektromos teherautót megfelelően üzemeltetni? Vagy várniuk kell? Néhány ügyfélnek már mondtunk nemet.”
„Úgy gondolom, hogy az ügyfelek gyakran túlterheltek” - mondta Klevenfeldt. „Ezért alapvetően az egész folyamat során fogjuk az ügyfél kezét. Az ügyfél tudja és érzi, hogy már az első megbeszéléstől kezdve gondoskodunk a dolgokról.”
Klevenfeldt elmondta, hogy nem létfontosságú, hogy a Volvo Trucks mind a 440 észak-amerikai létesítménye (üzlethelyiségek és márkakereskedések) még ebben az évben megkapja az elektromos hajtású járművek tanúsítványát. Ez a hosszú távú terv, de egyelőre csak ott van értelme időt és pénzt befektetni, ahol a teherautókat használni fogják.
Következnek a hidrogénes belső égésű motorok?
A Volvo két teherautója, amelyet az ACT Expo standján mutatott be - egy elektromos és egy önvezető - azért volt ott, hogy reprezentálja a Volvo kínálatának spektrumát, de mindkettővel már találkozhattunk korábban is.
A Volvo azt a globális célt tűzte ki, hogy 2030-ban az összes eladott teherautójának legalább fele akkumulátoros elektromos vagy üzemanyagcellás lesz, ami rengeteg dízelüzemű belső égésű teherautót hagy a kínálatban.
„A piac érettsége meglehetősen változatos, amikor arról van szó, hogy az ügyfelek mennyit tudnak befektetni a technológiába” - mondta. „A hidrogénes belső égésű motor csak arra szolgál, hogy biztosítsuk, hogy van egy olyan megoldásunk, amely megfelel a helyi vagy regionális igényeknek, ahol ez valóban életképes megoldás lehet”- idézi a vállalatot a SAE International.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!