Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szakadnak a Tiguan biztonsági övei
Visszahívhatják a Volkswagen 2018-as Tiguan modelljeit, miután az autó töréstesztjein elszakadtak annak biztonsági övei.
Két törésteszt során az autók sofőrüléseinek biztonsági övei szétszakadtak, így az amerikai közlekedésbiztonsági hivattal illetékesei nyomoznak az ügyben, hogy a Volkswagen visszahívja-e nagyjából 110 ezer 2018-as Tiguan modelljét. Az NHTSA ügynökség visszautasította a gyártó azon állítását, mely szerint nincs hiba az övekben.
Ez azért érdekes, mivel ezzel ellentétben a 2018-as modellt egy másik közúti biztonsági szervezet, az IIHS is tesztelte frontális ütközésekben, ott nem esett azonban szó a szakadó biztonsági övekről.
Mike Tolbert, az autógyártó szóvivője elmondta, a Volkswagen nagyon komolyan veszi biztonság iránti elkötelezettségét. A Tiguant arra tervezték, hogy megfeleljen az érvényes előírásoknak, ennek köszönhetően pedig nagyon jól teljesített a VW belső, illetve külső partnerek tesztjein is. A vállalat együttműködik az NHTSA-val a nyomozásban, de kétségbe vonja annak eredményeit.
Az NHTSA közölte, hogy a biztonsági övek még decemberben buktak meg a frontális ütközési teszteken. Mindkét ütközés során a sofőrülés öve szakadt el az övcsatnál való illeszkedésnél.
Az ügynökség januárban előzetes értékelést adott ki, melyhez a VW-től bekért minden információt a gyártással és a teszteléssel kapcsolatban. Ekkor a vállalat azt válaszolta, hogy a külsős teszteken azért történt a szakadás, mert a bábu túlfeszítette az övet, azaz a probléma nem az öv hibájából adódott. A bábu egyébként nagyjából 75 kilogrammot nyomott.
A Volkswagen nyilatkozata után az amerikai fél elmondta, mikroelemzést végeztek, ez alapján pedig fenntartják, hogy a problémát az övek nem megfelelő erőssége okozta, tehát a sérülések nem vágás, vagy karcolás eredményei.
Azt egyelőre még nem tudni, hogy ugyanezen övtípust használták-e más modellekben is.