Gyártók Sokan várják már az „olcsó” e-autót a VW-től

Sokan várják már az „olcsó” e-autót a VW-től

autopro.hu/Sz.P. | 2023.07.18 07:21

Sokan várják már az „olcsó” e-autót a VW-től

Fotó: Volkswagen Newsroom

Bizonyára sokan várják izgatottan az ID.7 vagy az ID. Buzz XL megjelenését, de a Volkswagen elektromos kínálatából a legtöbbeket vélhetően az új ID.2 érdekli. Az elektromos kisautó azonban 2025-ig biztosan nem kerül a piacra.

Hirdetés

Pár hónappal ezelőtt teljesen az alapoktól kezdték a munkát a Volkswagen wolfsburgi központjában: az ID.Life már két éve bemutatkozott az IAA kiállításon, ám azt a verziót végül elkaszálták, a tervezőt pedig kirúgták. Az erős kritikák után (főleg az ID.3 megjelenését követően volt példa ilyenekre) a Volkswagen nem engedhetett meg magának több hibát.

Az új ID.2 a nagyközönség megfizethető kedvence lehet, az ára a tervek szerint kevesebb mint 25 ezer euró lesz (jelenlegi árfolyamon mintegy 9 millió forint), 450 kilométeres hatótávval rendelkezik majd, és az első elektromos Volkswagen lesz elsőkerék-meghajtással.

„Gyorsan és alapvetően alakítjuk át a vállalatot – azzal az egyértelmű céllal, hogy a Volkswagent egy igazi szerethető márkává varázsoljuk” – hangsúlyozza Thomas Schäfer, a Volkswagen vezérigazgatója. „Az ID.2 megmutatja, hogy hova akarunk eljutni a márkával: közel az ügyfelekhez, csúcstechnológiával és remek dizájnnal” – tette hozzá.

Az ID.2 külső megjelenése tipikusan Volkswagen - vonzó, de nem túlzottan feltűnő, minőségi, de nem annyira aranyos, mint a tervezett Life változat. A teljesítménymutatók alig változtak az eredeti tervekhez képest: az első tengelyen elhelyezett villanymotor 166 kilowatt (226 lóerő) teljesítmény leadására lesz képes, végsebessége 160 kilométer/óra lesz és 7 másodperc alatt gyorsul nulláról százra. A tervek szerint az autó egy töltéssel akár 450 kilométert is megtesz, miközben húsz perc alatt akár hetven százalékra is feltöltődik

Hallgattak a vásárlókra, és változtattak az autón

A kisebb méretek ellenére a négy üléses ID.2-ben nagyon sok csomag elfér. A csomagtartó űrtartalma 490 liter, de a hátsó ülések megdöntésével akár 1330-re is növelhető. Hallgattak a kritikára a megvilágítatlan és bonyolult vezérlőpanelek kapcsán, az infotainment rendszerben hagyományos hangerő szabályozó lesz, és külön vezérlése lesz a légkondinak is – írja a Focus.

Mint ismert, a Volkswagen tervei szerint az újonnan fejlesztett platformra 2026-ra épülne még egy modell, amit az ID.2 alá pozícionálnak. Ez az autó kevesebb, mint húszezer euróba (mostani árfolyamon 7,5 milló forint) kerülne és a mostani VW Polo nyomdokaiba lépne – a két kisautó ára a tisztán elektromos autók szegmensében kifejezetten alacsonynak számít, különösen a Volkswagen jelenlegi kínálatához képest.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink