Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Több európai városvezető akar beleszólni a sebességkorlátozásba
2024.05.06 09:19Az EU a nagy légitársaságok körmére néz a greenwashing vádja miatt
2024.05.06 08:18Még mindig az Octavia a Škoda legnagyobb fegyvere
2024.05.06 07:16A generatív MI-vel kísérletezik a Coca-Cola és a Microsoft
2024.05.06 06:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Salgótarján is zöldül, elindult az első elektromos busz
Április 15-én forgalomba állt Salgótarjánban a BYD kínai autó- és autóbuszbuszgyártó vállalat Komáromban elkészített elektromos busza.
A szólóbusz már tavaly decemberben megérkezett a városba. Több meglévő viszonylatba is beszáll kisegítő járatként, többek között délutánonként a zagyvarónai és baglyasaljai viszonylatokat segíti ki.
Az új elektromos autóbuszt nem számolva jelenleg 17,3 év a salgótarjáni helyi járati autóbusz-állomány átlagéletkora, a város tömegközlekedését 24 jármű látja el. A tizenegy csuklós autóbusz között található a flotta legöregebbje, egy 31 éves veterán Ikarus, de a nagyobb befogadóképességű buszok legfiatalabbjai is 16 évesek. A szólóbuszok életkora 11 és 18 év között mozog. Az elektromos autóbusz üzembe állításával 2977,5 kilométer napi teljesítményről 5,7 százalékkal, 3146,8 kilométerre növekszik a helyi járatok munkanapi futásteljesítménye – számolt be Salgótarján városi lapja, a 3100.hu.
A Magyarországon 2017 óta gyártóbázissal jelen lévő kínai BYD nagyon meredek növekedést produkál, tavaly 520 ezer járművet értékesített világszerte. |
A BYD elektromos autóbusza a hozzá tartozó töltőállomás kiépítésével együtt 145,5 millió forintba került. Az elektromos működésű, nulla károsanyag-kibocsátással közlekedő, 12 méter hosszú, kéttengelyes, háromajtós busz egy feltöltéssel akár 250 kilométert képes megtenni.
(Nyitókép: MTI)