Gyártók Rupert Stadler: üdvözöljük az új játékosokat a versenypályán

Rupert Stadler: üdvözöljük az új játékosokat a versenypályán

autopro.hu/Hírszerkesztő | 2015.12.08 09:47

Rupert Stadler: üdvözöljük az új játékosokat a versenypályán

Az Audi nem adja fel a botrány miatt korábbi növekedési terveit, továbbra is rajonganak a dízelekért a vásárlók, a SUV-divat nem hagy alább, a hazánkban is gyártott A3 világszerte hódít.

Interjú adott a négykarikás vállalat feje az Automotive News Europe munkatársának. A beszélgetés során számos izgalmas téma előkerült, arra azonban nem tértek ki a felek, hogy vajon tényleg inog-e Rupert Stadler széke. Így sem lehetünk elégedetlenek az üzenetekkel, hiszen egyből a dízelbotrány felütésével indítva egyrészt elhangzik, hogy az Audi fenntartja a 2020-ra tervezett értékesítési célt, vagyis az évenkénti 2 milliós küszöb elérését, ezzel együtt nem függetlenítik magukat a konszern tehervállalásából, ami a felelősséget és az elveszett bizalom visszaépítését illeti. – Egyazon hajóban utazunk, mindannyian segíteni fogjuk a helyzet megoldását – fogalmazott a vezérigazgató.

Rupert Stadler

Hogy mi lesz a dízeles modellek jövője a csalás hatására? – Európa nem szeretett ki a dízelből. Jelenlegi vásárlóink 70 százaléka ilyen motorral szerelt modelleket választ – mutatott rá Rupert Stadler, hozzátéve, hogy az USA más terep, ott a benzinárak erősen befolyásolják az autóbeszerzéseket. Kína pedig erőteljesen favorizálja a környezettudatos hajtáslánccal felvértezett modellek beszerzését, így az összkép eléggé árnyalt e téren.

A CEO arra is kitért, hogy új játékosok jelentek meg az iparágban. Ez Rupert Stadler szerint arra utal, hogy a járműipar igen vonzó terep, s a maguk részéről üdvözlik az „új fiúkat” a versenypályán.

Az Audi vezére hitet tett amellett, hogy a mennyiség sosem mehet a termékek minőségének, a márka értékének rovására, s azt is meghatározta, hol kezdődik szerinte a prémium kategória: 50 ezer euró, tehát nagyjából 15,5 millió forintos bekerülési összegnél húzná meg a határt.

Megerősítette, hogy hamarosan érkezik a piacra a Q8 modell, ezzel együtt 2020-ra a Q modellek, tehát az Audi SUV családja kapcsán komoly, 40 százalékos értékesítési aránnyal kalkulál a vállalat.

A BEV-ek, vagyis az elektromos járművek (battery-electric vehicle) jövőjét illetően Rupert Stadler bizakodó: szerinte 3-4 éven belül jelentősen kibővülhet a szükséges töltési infrastruktúra, ezzel párhuzamosan az akkumulátor-technológia is komoly fejlődésen mehet keresztül rövid idő alatt. Amennyiben tényleg így alakul, a mainál sokkal jobban megéri majd ilyen autókat gyártani, a prémium szektorban mindenképp.

A Győrben is gyártott A3 és TT modelleket a kínai nők is kedvelik

Az A4 modellre nagyon büszke a vezérigazgató, különösen Európában szánnak nagy jövőt ennek a típusnak. A hazánkban is készülő A3-ból az idei év első kilenc hónapjában több mint 100 ezer példány találta gazdára, Rupert Stadler szerint főként az USA egyetemistái fedezték fel maguknak a négykarikás kompaktot.

A teljes interjú itt olvasható.

Kiemelt Partnereink