Gyártók Részben saját fejlesztésű üzemanyagcellákat használ majd a Peugeot

Részben saját fejlesztésű üzemanyagcellákat használ majd a Peugeot

autopro.hu/P.B. | 2020.11.11 16:23

Részben saját fejlesztésű üzemanyagcellákat használ majd a Peugeot

Fotó: Peugeot

Francia sajtóértesülések szerint a 2023-ban megjelenő elektromos Peugeot 3008-ba ACC üzemanyagcellákat kerülnek majd. Az ACC az Automotive Cell Company rövidítése, ez a cég pedig a Total és a PSA együttműködésében létrehozz vállalatot takarja.

Az értesüléseket lényegében megerősítették, bár Yann Vincent, az ACC igazgatója úgy nyilatkozott, hogy a PSA csak akkor vásárol cellákat a cégtől, amennyiben azok megfelelő teljesítményre lesznek képesek és az árazásuk is korrekt lesz.

A Peugeot e-3008-as eVMP platformját a nyáron mutatták be, és úgy tűnik, hogy az ACC által gyártott üzemanyagcellák kerülnek majd az autóba. Ez részben házi megoldásnak számít a francia gyártótól, hiszen a PSA a Peugeot és az ACC esetében is tulajdonos.

Az electrive.com szerint a PSA B-terve a BYD megoldása lehet, sőt, francia források szerint az e-3008 kínai testvérébe mindenképpen a kínai beszállító üzemanyagcellái kerülnek majd, az európai modellek esetében pedig az jelenti a kérdést, hogy az ACC elkészül-e időben az üzemanyagcellákkal.

Több modellbe biztosan az ACC cellái kerülnek

Akárhogy is alakul a Peugeot e-3008 sorsa, az biztos, hogy az Opel Grandland, a Citroën C5 és DS7 modellekbe 2023-tól az ACC üzemanyagcellái kerülnek majd, valamint a teljesen elektromos Opel Monza esetében is arról szól a fáma, hogy eVMP platformra épül a modell.

A PSA Csoport szerint az ACC celláinak hatvan és száz kilowattóra között lehet a kapacitása, ami 400 és 650 kilométer közötti hatótávot biztosíthat az autóknak. Az ACC igazgatója szerint az akkumulátorokhoz fognak használni kobaltot, de jóval kevesebbet, mint a mostaniakhoz.

A PSA elektrifikált modelljei eddig CMP (kisebb járművek esetében) és EMP2 platformra épültek, az eVMP egy új megoldást jelent majd.

Kiemelt Partnereink