Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Pozitív keretbe zárt egy nehéz évet az Opel Szentgotthárd
Már januárban egy komoly bejelentéssel indul a szentgotthárdi Opel-gyár éve, ám a járvány miatt tavasszal ez az üzem sem kerülhette el a leállást. Később fontos mérföldkőhöz is ért a gyár, összességében pedig pozitív évet zár az Opel szentgotthárdi üzeme, melynek jövőjét egyelőre nem fenyegeti az elektromobilitás térnyerése.
Fontos eseménnyel kezdődött a 2020-as év az Opel Szentgotthárd Autóipari Kft. számára: az üzemben januárban elkezdték a legújabb PSA fejlesztésű háromhengeres benzines turbómotorok gyártását. A Szentgotthárdon készült 110 és 130 lóerős, alacsony fogyasztású és környezetkímélő motorokat a PSA által gyártott Opel, Peugeot és Citroen modellbe építik majd be.
A tervek szerint évente 350 ezer példány készül az új motorból Szentgotthárdon, ám a 2020-as terveket biztosan felülírta a koronavírus-járvány. Ahogyan a járműipar minden szereplőjét, úgy az Opelt is érintette a járvány: március 17-én jelentették be a leállást, amire március 23-án került sor, az átmeneti időszakban pedig szigorú óvintézkedések mellett zajlott a munka.
Meglehetősen sokáig állt a termelés Szentgotthárdon. Bár a beszámolók szerint már áprilisban is készen állt az újraindulásra a gyár, ám erre csak május 13-án került sor, a januárban bevezetett PureTech motorok gyártásával.
Mérföldkő nyáron
Tavaly elkészült a tízmilliomodik motor a szentgotthárdi üzemben, mégpedig egy háromhengeres turbó benzines motor a PureTech családból, melynek gyártása januárban kezdődött, azonban nem volt egyértelmű, hogy a jubileumi motor is ilyen lesz, hiszen tavaly még párhuzamosan folyt egyéb motorok gyártása is Szentgotthárdon, egyre csökkenő volumenben.
Érdekesség, hogy míg 2016-ban még 629 ezer, 2017-ben 486 ezer, 2018-ban pedig valamivel kevesebb mint 313 ezer motor készült Szentgotthárdon. Az új motorok 350 ezres gyártókapacitással készülnek.
Magyar vezérigazgató a gyár élén
Október 19-től Mesics Olívia a szentgotthárdi Opel motorgyár igazgatója, miután elődje, Gregorz Buchal csaknem ötéves megbízatását követően visszatér Lengyelországba. A szentgotthárdi születésű Mesics Olívia 1997-től dolgozik az Opel motorgyárban, őszi kinevezését megelőzően a gyár személyügyi igazgatója volt, előtte pedig többek között termelési igazgatóként, valamint helyettes gyárigazgatóként tevékenykedett
A vezetőváltásról Kaszás Zoltán, a gyár szóvivője azt nyilatkozta az autopro.hu-nak, hogy az nem befolyásolja a gyár szerepét a PSA Csoporton belül.
Nincs veszélyben a gyár jövője
2020-ban a PSA többek között azt is bejelentette, hogy nem fejleszti tovább a belső égésű motorokat, és az elektromobilitásra koncentrál. Ez ugyan baljósan hangozhat a szentgotthárdi gyár jövőjét illetően, ám szakemberek szerint középtávon biztosított az Opel termelése.
Szijjártó Péter december elején tárgyalt a PSA vezetőivel, ezt követően elmondta, hogy a magyar kormány célja, hogy Szentgotthárd a jövőben is egy fontos gyártóbázisa legyen a PSA és az FCA összevonásával létrejövő új autóipari vállalatnak.
A koronavírus-járvány ellenére jó évet zár a szentgotthárdi gyár, Kaszás Zoltán ugyan pontos éves darabszámot még nem tudott közölni, viszont annyit elárult az autopro.hu-nak adott interjújában, hogy az Opel Szentgotthárd 2020-as teljesítménye jóval nagyobb lesz a 2019-esnél.