Gyártók Ötödével csökken az Astra kibocsátása

Ötödével csökken az Astra kibocsátása

autopro.hu/B.A. | 2019.07.11 14:19

Ötödével csökken az Astra kibocsátása

A hatékony motorok és erőátvitel révén az Opel mérnökei 19 százalékkal tudták mérsékelni a leghatékonyabb Astra szén-dioxid-kibocsátását. Az elődmodellhez képest legjobban a 130 lóerős benzinmotor kibocsátása csökkent.

Az elődmodellhez képest 200 kilogrammal csökkentett tömeg mellett az új generációs, nagyon hatékony és könnyű benzin-, illetve dízelmotorokkal folytatja stratégiáját a francia kézben lévő német márka.

Az 1,2–1,5 literes, háromhengeres erőforrások teljesítménye 105 lóerőtől 145 lóerőig terjed. A valós fogyasztási körülményeknek jobban megfelelő WLTP-ciklus szerint ezeknek a motoroknak a fogyasztása átlagosan 4,4 és 5,9 liter közötti 100 kilométerenként. Ez kilométerenként 117 és 139 gramm közötti szén-dioxid kibocsátást jelent.

A Sport Tourer 0,25-ös alaktényezője jónak számít a kombik mezőnyében
A Sport Tourer 0,25-ös alaktényezője jónak számít a kombik mezőnyében

A korszerű emisszió-csökkentés, a benzines részecskeszűrő (GPF) és a dízelek szelektív katalitikus redukciója (SCR) jóvoltából az Astra valamennyi új motorja már most teljesíti a jövőbeli Euro 6d kibocsátási szabványt. Az alumíniumépítésű benzin- és dízelmotorok alapként megkapják majd a fogyasztáscsökkentő stop/start technikát.

Az új háromhengeres 1,2 literes turbó benzines motorok gyártása az év végén kezdődik Szentgotthárdon – írta meg korábban az Autopro. Ezt a motort a meglévő gyártásba fogják integrálni, a jelenlegi motorokkal párhuzamosan gyártják majd. „A vas megyei üzemnek a jövőt egyértelműen az új turbó motor gyártása jelenti, amely a PSA csoport legfontosabb benzines motorja. Enne köszönhetően az új tulajdonosok biztos alapokra helyezték a szentgotthárdi gyár jövőjét” – hangsúlyozta Kaszás Zoltán, az Opel Szentgotthárd Kft. szóvivője.

Az elődmodellhez képest legjobban, 19 százalékkal a 130 lóerős benzinmotor kibocsátása csökkent. Az 1,2 literes erőforrással szerelt autó 225 newtonméteres nyomaték leadására képes a percenkénti 2000 és 3500-as fordulatszám-tartományban. A 145 lóerős benzinmotor kibocsátása 15, míg a 110 lóerősé 5 százalékkal alacsonyabb, mint a korábbi verzióé. A 105, illetve 122 lóerős dízelmotor fogyasztása 17, szén-dioxid kibocsátása pedig 10 százalékkal csökkent. Mindkét erőforrás 1,5 literes.

Az elődmodellhez képest 200 kilogrammal csökkent az egyes modellek tömege
Az elődmodellhez képest 200 kilogrammal csökkent az egyes modellek tömege

A rezgéseket a blokkba épített, ellenirányban forgó kiegyensúlyozó tengely fojtja el. Már az alapmotorhoz is standard a hatfokozatú manuális sebességváltó, a simán kapcsoló kilencfokozatú automata pedig opció. Arra is ügyeltek a mérnökök, hogy minél áramvonalasabb legyen az autó, a Sport Tourer 0,25-ös alaktényezője jónak számít a kombik mezőnyében, az ötajtós változatnál ez az érték 0,26.

Kiemelt Partnereink