Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Változások lesznek a Volvo élén
2024.05.06 15:20Akkumulátor-összeszerelő üzemmel bővül a BMW gyára
2024.05.06 13:18Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Egyre több autót adnak el az orosz piacon
2024.05.06 10:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Öt gyárát is leállítja a Stellantis
Már napi rendszerességgel jelentenek be termeléscsökkentést és átmeneti üzemleállásokat a világ autógyártói. A chiphiányra hivatkozva a március 29-i héttől kezdődően, a Stellantis öt észak-amerikai egységében is leállítja a termelést.
Termelési volumen szerint a világ negyedik legnagyobb autógyártójának számító Stellantis kettő kanadai, egy mexikói, valamint kettő Egyesült Államokban található termelőüzemében állítja le a gyártósorokat. A szünet április elejéig-közepéig fog tatani.
A leálló gyárak között van a Jeep Cherokee SUV-t készítő Illinois államban lévő, továbbá a Ram 1500 Classic pickupot gyártó michigani is.
A részben az autógyártás váratlanul gyors felfutására és az elektronikai eszközök iránti kereslet megugrására visszavezethető félvezetőhiányt az OEM-ek a nagyobb nyereséget hajtó modellek, mint a pickupok és crossoverek gyártásának fenntartásával igyekeznek átvészelni. Az, hogy a Stellantis az említett modelljei gyártását is leállítja, a chiphiány fokozódására utalhat.
Máshol is leállást hoz a hét
A Stellantis-on kívül más gyártók is üzemleállást időzítettek a március 29-i hétre. A Nissan április 1-től két napra függeszti fel a termelést a Tennessee és Mississippi állambeli, valamint a mexikói Aguascalientes városában található három egységében. A termelés április 6-án fog visszaállni a normál ütembe.
Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, a kínai Nio elektromosautó-gyártó a héten öt munkanapra hagy fel az autógyártással a kelet-kínai Hofej városban lévő üzemében.
Az AutoForecast Solutions elemző cég számításai szerint a chiphiány eddig mintegy 130 ezer járműnyi termeléskiesést okozott. A legnagyobb, 74 ezer járműre tehető kiesés Észak-Amerikában jelentkezett. Nyugat-Európában eddig 35 ezerrel kevesebb jármű készült a tervezettnél – számolt be a Reuters.