Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Egyre több autót adnak el az orosz piacon
2024.05.06 10:20Több európai városvezető akar beleszólni a sebességkorlátozásba
2024.05.06 09:19Az EU a nagy légitársaságok körmére néz a greenwashing vádja miatt
2024.05.06 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Önvezető Maserati indult a legendás olasz versenyen
Az olaszországi Mille Miglia klasszikus autókra összpontosító, legendás verseny az idei évben egy merész utalást tett a jövőre: egy önvezető, nagyteljesítményű Maserati is elindult a megmérettetésen.
Nem mindennap látni egy olyan 210 ezer eurós szuperautót, amelynek pikáns megjelenését csavarozott és ráragasztott érzékelők és vezetékek takarják el. Olaszországban a VI-Grade szimulátorgyártó cég Zero Prototypes Summit rendezvényén ez mégis megtörtént. A Maserati MC20 kupét így látva az emberek kétszer is felkapták a fejüket. Az autó célja a híres és legendás Mille Miglia autonóm módban való megtétele volt.
A rally a jelenlegi formájában az eredeti Mille Miglia örökségének tekinthető, amely egy 1927 és 1957 között megrendezett hosszútávú verseny volt. A rali 1977-ben újjászületett, és 1957-es vagy régebbi autóknak adott otthont. A versenyt minden évben június közepén rendezik meg.
Az autó felszereltsége
Sergio Mateo Savaresi, a Milánói Műszaki Egyetem villamosmérnöki professzora vezeti a projektet. Elmondta, hogy bár a műszaki kihívások sokrétűek, a szabályozási akadályok elhárítása is nagy erőfeszítést jelentett. „Az EU és különösen Olaszország bürokráciája meglehetősen nehéz” - mondta.
A 2023-as Mille Miglia pályája 2000 kilométer Bresciától Rómáig és vissza. A Milánói Műszaki Egyetem Maseratija nem próbálkozik a teljes versenyútvonallal - legalábbis ebben, az első próbálkozásban. „A kihívást a hosszú ideig tartó önvezetés jelenti, és a legfőképpen a közúti változatosság” - mondta Savaresi. „A Mille Miglia egy ikonikus szakaszát választottuk ki, amely különböző utakon szeli át Olaszországot.”
Az autó a Continental által biztosított kamerákat és radart, a Robosense M1 lidar-rendszerét, valamint redundáns GNSS- és IMU-rendszereket használja. A csapat nem akart belenyúlni az autó fék-, kormány- és erőátviteli rendszereibe, így ehelyett a Maserati prototípusa olyan hajtóműveket használ, amelyek fizikailag működtetik a kormánykereket, a gázpedált és a fékeket. A hálózati berendezések a Ciscótól érkeztek.
Virtuális tesztelés
A VI-Grade által adományozott szimulációs órák lehetővé tették a csapat számára, hogy néhány hónap alatt 18 ezer kilométernyi virtuális úton tesztelje az autót. Ez azért van így, mert a tanúsítás során a csapatnak hatezer kilométeres szakaszokat kellett megtennie városi, külvárosi és autópálya környezetben, beleértve a különleges helyzeteket, a körforgalomtól a marhakereszteződésekig mindent.
Savaresi elmondta, hogy a csapat arra törekszik, hogy az autonóm projekt a 2024-es esemény teljes távját megtegye, de az eredménytől függetlenül a projekt jól demonstrálta az olasz autóipari beszállítói közösség tudásbázisát – írja a SAE International.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!