Gyártók Önvezető Maserati indult a legendás olasz versenyen

Önvezető Maserati indult a legendás olasz versenyen

autopro.hu/Sz.K. | 2023.07.02 04:16

Önvezető Maserati indult a legendás olasz versenyen

Fotó: Maserati

Az olaszországi Mille Miglia klasszikus autókra összpontosító, legendás verseny az idei évben egy merész utalást tett a jövőre: egy önvezető, nagyteljesítményű Maserati is elindult a megmérettetésen.

Hirdetés

Nem mindennap látni egy olyan 210 ezer eurós szuperautót, amelynek pikáns megjelenését csavarozott és ráragasztott érzékelők és vezetékek takarják el. Olaszországban a VI-Grade szimulátorgyártó cég Zero Prototypes Summit rendezvényén ez mégis megtörtént. A Maserati MC20 kupét így látva az emberek kétszer is felkapták a fejüket. Az autó célja a híres és legendás Mille Miglia autonóm módban való megtétele volt.

A rally a jelenlegi formájában az eredeti Mille Miglia örökségének tekinthető, amely egy 1927 és 1957 között megrendezett hosszútávú verseny volt. A rali 1977-ben újjászületett, és 1957-es vagy régebbi autóknak adott otthont. A versenyt minden évben június közepén rendezik meg.

Az autó felszereltsége

Sergio Mateo Savaresi, a Milánói Műszaki Egyetem villamosmérnöki professzora vezeti a projektet. Elmondta, hogy bár a műszaki kihívások sokrétűek, a szabályozási akadályok elhárítása is nagy erőfeszítést jelentett. „Az EU és különösen Olaszország bürokráciája meglehetősen nehéz” - mondta.

A 2023-as Mille Miglia pályája 2000 kilométer Bresciától Rómáig és vissza. A Milánói Műszaki Egyetem Maseratija nem próbálkozik a teljes versenyútvonallal - legalábbis ebben, az első próbálkozásban. „A kihívást a hosszú ideig tartó önvezetés jelenti, és a legfőképpen a közúti változatosság” - mondta Savaresi. „A Mille Miglia egy ikonikus szakaszát választottuk ki, amely különböző utakon szeli át Olaszországot.”

Az autó a Continental által biztosított kamerákat és radart, a Robosense M1 lidar-rendszerét, valamint redundáns GNSS- és IMU-rendszereket használja. A csapat nem akart belenyúlni az autó fék-, kormány- és erőátviteli rendszereibe, így ehelyett a Maserati prototípusa olyan hajtóműveket használ, amelyek fizikailag működtetik a kormánykereket, a gázpedált és a fékeket. A hálózati berendezések a Ciscótól érkeztek.

Virtuális tesztelés

A VI-Grade által adományozott szimulációs órák lehetővé tették a csapat számára, hogy néhány hónap alatt 18 ezer kilométernyi virtuális úton tesztelje az autót. Ez azért van így, mert a tanúsítás során a csapatnak hatezer kilométeres szakaszokat kellett megtennie városi, külvárosi és autópálya környezetben, beleértve a különleges helyzeteket, a körforgalomtól a marhakereszteződésekig mindent.

Savaresi elmondta, hogy a csapat arra törekszik, hogy az autonóm projekt a 2024-es esemény teljes távját megtegye, de az eredménytől függetlenül a projekt jól demonstrálta az olasz autóipari beszállítói közösség tudásbázisát – írja a SAE International.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink