Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Tesla-rivális autót dobhat piacra a Peugeot
2024.05.03 04:20Bővítik a zalaegerszegi autóipari tesztpálya műhelyszárnyát
2024.05.02 17:17Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem tervezi beszántani a Seatot a VW
A Seat jövője egyelőre biztosnak mondható, annak ellenére, hogy veszteséges, és testvérmárkája, a Cupra ellenben dinamikus növekedésen megy át.
Thomas Schäfer, a Seat elnöke és a Volkswagen vezérigazgatója azt mondta az Autocarnak nyilatkozva: „Nem öljük meg a Seatot. Csak döntenünk kell a jövőjéről.”
A VW Csoport tulajdonában lévő spanyol márka nagy sikert aratott az olyan modellekkel, mint a Seat Ateca és a Seat Leon, de az elmúlt években nehézségekkel küzdött, míg a drágább, magasabb árrésű Cupra termékcsalád diadalmaskodott. A Seat európai eladásai júliusban 45 százalékkal, augusztusban pedig 42 százalékkal estek vissza az előző év azonos időszakához képest, mivel a VW Csoportnál az utolsó helyen áll a félvezető-ellátási sorban.
Miközben a vezérigazgató leszögezte, hogy a Seat fennmarad, azt is megjegyezte: „A Cupra a Seat jövője. A Cupra a Seat újrafeltalálása. A Cupra sokkal gyorsabban fog elektrifikálni.”
Tervek a Seat jövőjéről
„Még mindig dolgozunk egy terven a Seat részére. Ez (a márka) 2028-ig vagy 2029-ig rendben van. Ez egy belépő szintű brand a fiatal ügyfelek számára. Kifejezetten Európa, különösen Spanyolország, az Egyesült Királyság és Ausztria igényeire szabott” – tette hozzá a vezető.
A Schäfer által említett lehetőségek között szerepel a mobilitási márkává alakítás. Ez biztosítaná, hogy a Seat szépen illeszkedjen a VW Csoport szélesebb kínálatába, miközben nem ütközik más márkákkal, nevezetesen a Škodával. A Seat már jelenleg is teszteli lehetőségeit mobilitási térben: bemutatta Renault Twizy-szerű Minimóját, valamint számos elektromos robogót, például a Mo 125-öt.
A másik oldalon a Cupra „nem egy nagy volumenű játékos” – mondta Schäfer, de „éles pozíciója van” a Csoporton belül, amely a „lázadóbb, fiatalabb közönséget vonzza.”
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!