Gyártók Nem porcelánból készülnek a Ford egyterűi

Nem porcelánból készülnek a Ford egyterűi

autopro.hu | 2015.09.14 08:22

Nem porcelánból készülnek a Ford egyterűi

Öt csillaggal tértek haza az EuroNCAP szigorított törtéstesztjéről a megújult Galaxy és S-Max modellek. Gyalogoszészlelés, extra védelem a második üléssorban, nagyobb szilárdságú acélváz a siker titka.

Hirdetés

A korszerű technológiákat kínáló S-Max és Galaxy utasterében most először jelent meg az utasok fokozott oldalsó védelmét szolgáló második üléssori oldallégzsák, valamint az első és a második üléssorokban is működő biztonsági öv előfeszítő, amit överő-határoló egészít ki.

Mindkét járműben ultra-erős, hidroformázott acélból készül az A-oszlop, a B-oszlop és a tetősín, így az autók még hatásosabb védelmet nyújtanak az oldalirányú ütközések során.

Emellett mind az S-Max, mind pedig a Galaxy vásárlói megrendelhetik a Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető Rendszert, ami mérsékli a más járművekkel vagy gyalogosokkal történő, bizonyos típusú frontális ütközések hatásait, vagy segít egyes ütközések elkerülésében.

- Az EuroNCAP egyre többet vár el az ötcsillagos értékeléshez, ám a Ford járművei folyamatosan teljesítik a szervezet mind szigorúbb törésbiztonsági előírásait - nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke.

Az S-Max és a Galaxy felszereltségében immár a második üléssor oldallégzsákja is megjelenik, kiegészítve a vezető és az első utas légzsák-rendszerét. Az autóban ülők biztonságáról vezetőoldali térdlégzsák, valamint az első, a második és a harmadik üléssorban utazókat is védő függönylégzsákok gondoskodnak. A három üléssoros modellváltozatokban minden üléssorban jelzés figyelmeztet a be nem kötött biztonsági övekre, így a szülők könnyen megbizonyosodhatnak arról, hogy gyermekeik biztonságban utaznak. A hidroformázott acél felhasználásával 3 százalékkal nőtt a karosszériaszerkezet szilárdsága.

A két autó számos technológiát kínál, amelyek segítségével a vezető könnyebben elkerülheti a baleseteket. Osztott első kamera, ami az autó hűtőrácsába épített kamera segítségével nagy látószögű képet mutat az autó előtti területről - amikor az autós egy átláthatatlan kereszteződéshez ér, vagy kihajtani készül egy forgalmas útra, könnyen észreveheti a közelítő járműveket, gyalogosokat vagy kerékpárosokat. A Holttérfigyelő sávváltáskor jelzi az autó holtterében haladó járműveket. A Sávtartó Asszisztens érzékeli, ha a vezető az irányjelző használata nélkül vált sávot, és a kormánykerék rezgésével, illetve a műszerfalon felvillanó jelzéssel figyelmezteti a kisodródás veszélyére. A Sávelhagyásra Figyelmeztető Jelzés érzékeli az akaratlan sávváltást, és kiegészítő kormányzási nyomatékkal segít visszatéríteni az autót a helyes forgalmi sávba. A Vészhelyzeti Segélyhívóval kiegészített SYNC 2 egy hangvezérlésű technológia, ami lehetővé teszi, hogy a vezető a tekintetét mindig az úton, kezét pedig mindig a kormánykeréken tartsa, egy baleset után pedig közvetlen kapcsolatot teremt az utasok és a mentőszolgálat operátora közt.

A járművek stabil futását Curve Control és Oldaldőlés Mérséklő rendszerek javítják, amelyek a motor forgatónyomatéka és a fékerő szabályozásával segítenek a vezetőnek, hogy mindig megőrizhesse uralmát az autó fölött.

Tovább is van: a Közlekedési Tábla Felismeréssel és Adaptív Sebességtartó Automatikával kombinált Intelligens Sebességhatároló az aktiválás után leolvassa a közlekedési táblákat, és szabályozza a gázadást, segítve a vezetőt a sebességkorlátozások betartásában és a gyorshajtási bírságok elkerülésében. Az adaptív LED-fényszórókhoz kifejlesztett Vakításmentes Távfény érzékeli az autó előtti útszakaszon lévő járműveket, és csökkenti a fényerőt, hogy a reflektor ne vakítsa el a szembejövőket, ugyanakkor maximális fényerőt biztosít az úttest többi részén.

Kiemelt Partnereink