Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nagyot álmodik a TT megalkotója a Hyundainál
A dél-koreai gyártó az eddigi olcsó autók után most prémium minőségre váltana, amihez komoly segítséget kaphat a korábban már bizonyító német szakembertől.
Kitörne az olcsó termékekről ismert autógyártó szerepéből a Hyundai, ugyanis a New Yorki Autószalonon ismertették hosszabb távú céljaikat: igaz, a tervezett lépés az árak emelkedésével járna, a fogyasztók világszínvonalú prémium autókat kapnának pénzükért.
Ebben a Hyundai segítségére lehet Peter Schreyer, aki karrierjét a Volkswagen konszernnél kezdte. A szakember 1997-ben felügyelte a VW Beetle gyártását, 2008-ban pedig a TT dizájnjának elkészítésével jelentős változást hozott a márka életébe. A német gyártótól való távozása után hat évvel korábbi főnöke, Ferdinand Piech azt nyilatkozta, megbánta, hogy hagyta felmondani a topmenedzsert.
A megújult Kia Genesis |
A Hyundai és a Kia márkákat is magába foglaló dél-koreai vállalat vezetője, Chung Mong Koo ezen tények, illetve a korábbi közös tapasztalatok alapján joggal dörzsöli tenyerét: miután Schreyer a Kia márkánál megkezdte tervezői munkáját, 2006 és 2015 között a duplájára nőtt a konszern eladott autóinak és teherkocsijainak száma. A német 2013 óta a Hyundai vezető dizájnere, aki három kontinent stúdióinak munkáját ellenőrzi, írja az autonews.com.
A most 62 éves Schreyer a New Yorkban tartott autószalonon fontos prototípusokat mutatott be: az ázsiaiak a sportos szedánt, az új Genesist a három német prémium gyártó riválisának szánják, míg a Cadenza az Egyesült Államokban veheti fel a versenyt a Toyota Avalonnal. Mindkét modellből terveznek plug-in, illetve kizárólag elektromos meghajtású verziót is.
Aggódhat a Toyota amerikai eladásai miatt? |
Schreyer korábban sem tétovázott, amikor komolyabb stratégiai döntéseket kellett meghozni: a dél-koreaiakhoz való érkezése után nem sokkal máris új küldetést fogalmazott meg a két márka számára. A Kia fiatalos, sportosabb arculatot, a Hyundai pedig a német prémiumokhoz hasonló eleganciát kapott. Mivel az utóbbi 10 évben az ázsiaiaknál végzett munkája eddig sikeresnek bizonyult, a vállalat bizakodóan várhatja a jövőt a most bemutatott új koncepcióautókkal.