Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18A Polestar 370 kilowattot ért el az új gyorstöltési teszteken
2024.05.02 07:19Az Audi megnyitotta első gyorstöltőhelyét Európán kívül
2024.05.02 06:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nagy dobás lehet a Peugeot e-208 új verziója
Egy médiajelentés szerint a Stellantisnál tervben van olyan elektromos autók gyártása, amelyek a konszern STLA Small kompaktautó-platformjára épülnek. Már terjed a szóbeszéd, hogy a tervek szerint Spanyolországban, 2026-ban a Peugeot e-208 modellel indul az architektúra gyártása, és a darabszámokról is vannak állítólagos számok.
Egy spanyol portál megbízható ipari forrásokra hivatkozva adta közre, hogy a Stellantis zaragozai gyára lesz az első, amely a Peugeot e-208 modell új generációját készíti majd 2026 decemberétől, amelyet az új Opel Corsa fog követni 2027 májusától. A Vigo-i üzem Peugeot e-2008-asokat gyárt majd 2027 szeptemberétől. A Stellantis 2023 novemberében megígérte a Vigo-i üzemi tanácsnak, hogy kis elektromos autók fognak a gyárban készülni 2027 vagy 2028-tól, amelyek az STLA Small platformra épülnek majd. Az e-2008 kézenfekvő választás a gyárnak, mivel a modell jelenlegi, e-CMP architektúrára épülő generációja is ott készül.
A híreket a Stellantis még nem erősítette meg, de lehetett rájuk számítani, most azonban gyártási számokat és időtervet is közöltek spanyol források. A Stellantis 335 ezer darabot készítene a 208-ból és a Corsából Zaragozában 2028-ban, az első teljes éveben, amikor a Corsa és a 2008 is készül már. Utóbbiból 182 ezer a tervezett darabszám Vigóban.
Az elektromosság lesz a fókuszban
Azt meg kell jegyezni, hogy a gyártási számok a teljes szériákra vonatkoznak, belső égésű változatokkal együtt, de ahogyan a Stellantis márkái egyértelműen kijelölik a teljes elektrifikációt célul, ezek nagy része várhatóan elektromos lesz. Az Opel például már 2028-tól tisztán elektromos termékpalettával készül. A médiaértesülés szerint 150 ezer Corsa Electric készül 2028-ban, miközben a Peugeot e-208 a 185 ezer darabot is elérheti a 2027-es 158 ezer után. Ezzel a 335 ezer legyártott autóval 2028-ban a zaragozai gyár megközelítené a 2023-as 365.739-es számot, így kevés kapacitás marad más modelleknek.
Optimista számok
A hamarosan bemutatkozó, EV CMP platformos új Lancia Ypsilon is Zaragozában fog készülni, de esélyes, hogy később az STLA Small architektúrára épülő utód gyártása átkerül Olaszországba. Ezekkel a gyártási tervekkel a Stellantis számít az eladások jelentős növekedésére is. A spanyol lapok további forrásai szerint a konszern nem lesz képes ennyi kisautót értékesíteni, csupán nagyjából 216 ezer darabot 2028-ban.
Miközben a kis Lancia jövője még kérdéses, a másik két zaragozai CMP platformos modell sorsa egyre inkább körvonalazódni látszik. A Citroën C3 Aircross és az Opel Crossland utódai nagy valószínűséggel a CMP Smart Car platformot kapják meg, és olcsó elektromos autóként fogják pozícionálni őket. A C3 Aircross egy kissé nagyobb verziója lesz az ë-C3-nak, a Crossland pedig a Mokka Electric olcsóbb testvére lesz. A CMP Smart Car modellek a Stellantis nagyszombati üzemében készülnek majd Szlovákiában – írta meg az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!